שקד בביקורת על הליכוד: "מדוע הם הורידו את פסקת ההתגברות מסדר היום?"

חברת הכנסת של ימינה מתחה ביקורת על שרי הליכוד, כשלטענתה התמיכה אותה הם מעניקים לפסקת ההתגברות היא רק כלפי חוץ. "אני תוהה מדוע לא נמצא זמן בדיוני הועדה גם להקדיש יום או יומיים לפסקה הזו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/05/20 16:38 יב באייר התשפ

שקד בביקורת על הליכוד: "מדוע הם הורידו את פסקת ההתגברות מסדר היום?"
איילת שקד. מותחת ביקורת על הליכוד, צילום: פלאש 90

שרת המשפטים לשעבר, חברת הכנסת איילת שקד (ימינה) התייחסה היום לדיונים בכנסת על פסקת ההתגברות, אותה בימינה מנסים להעביר חרף התנגדות מצד הליכוד. כידוע, פסקת ההתגברות נועדה לאפשר לכנסת לחוקק חוק גם במידה ובית המשפט העליון מתנגד לו, במידה ויש רוב של ח"כים שמצביע בעד החקיקה. בדבריה, הביעה שקד ביקורת על הליכוד, שהורידה את העניין מדר היום.

"אני 8 שנים כאן, מאז שאני חברת כנסת וכשרת משפטים, כל פעם אנחנו מנסים להעביר את פיסקת ההתגברות גם בחוק יסוד כבוד יסוד האדם וחירותו ולא רק בחוק יסוד חופש העיסוק ועוד אף פעם לא היה לנו רוב. תמיד היו פחות מ61 חברי כנסת שתמכו בזה והפעם לראשונה יש רוב בכנסת לפסקת ההתגברות", התייחסה שקד לתזמון הנוכחי, "כך לפחות חברי כנסת מהליכוד טוענים שהם תומכים בפסקה, כך גם החרדים וישראל ביתנו"

בהמשך דבריה, מתחה שקד ביקורת על שרי הליכוד: "אני תוהה מדוע לא נמצא זמן בדיוני הועדה גם להקדיש יום או יומיים לפסקה הזו. ומאחר שזה לא קרה והליכוד הורידו את זה מסדר היום, אני מאוד מקווה שבשנה הקרובה, בין אם נהיה בקואליציה או באופוזיציה, יצטרפו אלינו גם הליכוד וגם הסיעות החרדיות כדי לנסות להעביר את הפסקה הזו שבסה"כ מאזנת את היחסים בין הרשויות ובעיני משפרת את הדיאלוג בין הכנסת לבין בית המשפט העליון"

בדבריה, התייחסה שקד גם לדבריו של ח"כ יאיר גולן, שטען שהחלת הריבונות לא תתקיים: "הוא טועה. כי החלת הריבונות על יהודה ושומרון ובקעת הירדן אינה חלום של מגזר אחד. היא הגשמת החלום הציוני של כל עם ישראל. אבל לצערי, החשש שהמהלך ההיסטורי הזה יתפספס, עדיין קיים".