נתניהו מבקש מכחול לבן את תיק התקשורת בתמורה לתיק הבריאות

ראש הממשלה מבקש לקבל את משרד התקשורת שהיה כבר בדרך לכחול לבן, ולהעניק במקומו את תיק הבריאות למפלגתו של בני גנץ. מוקדם יותר הביע גם בנט רצון לקבל את תיק הבריאות

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/05/20 21:57 יא באייר התשפ

נתניהו מבקש מכחול לבן את תיק התקשורת בתמורה לתיק הבריאות
נתניהו. מבקש לקבל את תיק התקשורת, צילום: פלאש 90, נועם ריבקין, מארק ישראל סלם

המשא ומתן בין הליכוד לכחול לבן עולה שלב. על פי דיווח של חדשות 12 מהערב עולה כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מבקש להציע את תיק הבריאות לכחול לבן, בתמורה לקבלת תיק התקשורת, שהיה בדרכו לכחול לבן.

כידוע, בכחול לבן מבקשים את תיק הבריאות עקב השפעתו הגדולה על הרפורמות והאחריות שהוא מביא עמו עקב משבר הקורונה. יו"ר כחול לבן בני גנץ מעוניין לקבל תיק בסדר גודל זה שיעניק לו השפעה רחבה בממשלה הבאה. עם זאת, כחול לבן מעוניינת לא פחות גם במשרד התקשורת, שנחשב למבוקש מאד לאור הביקורת התקשורתית והציבורית שנמתחת על ראש הממשלה, שנגדו הוגש כתב אישום בחשד לעבירות בפרשת בזק - וואלה. 

בתוך כך, גם יו"ר ימינה, שר הביטחון נפתלי בנט לוטש עיניים לתיק הבריאות, והביע מוקדם יותר היום את רצונו לקבל את התיק, כאשר אמר כי אם נתניהו יציע לו את התיק הוא יקבל אותו בשמחה. כעת, ייתכן ותיק הבריאות יהפוך לסלע מחלוקת נוסף בין בנט המעוניין בו, לנתניהו שמבקש להעניקו לכחול לבן.

במידה ובנט יתעקש על תיק הבריאות, הדבר ישחק לידו של נתניהו. אם ראש הממשלה יבחר להעניק את תיק הבריאות לכחול לבן בסופו של דבר ויתעלם מבקשותיו של בנט, הדבר ייתפש על ידי כחול לבן כהקרבה שראש הממשלה ביצע עבורם ויחליש את עמדתם במשא ומתן ובדרכם לבקש משרד משמעותי כמו משרד התקשורת.