החלו הדיונים בכנסת לאישור ממשלת הרוטציה | שידור חי

היום בכנסת יקראו לאישור בקריאה שנייה ושלישית לתיקוני חוק היסוד המאפשר רוטציה בין נתניהו לגנץ. הדיון נפתח הבוקר בשעה 10:00 ויימשך ברציפות עד מחר בשעה 16:00

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/05/20 12:19 יא באייר התשפ

החלו הדיונים בכנסת לאישור ממשלת הרוטציה | שידור חי
צילום: דוברות הכנסת, גדעון שרון

הבוקר (ג') החל מרתון הדיונים בכנסת לקראת אישור בקריאה שנייה ושלישית לתיקוני חוק היסוד הממשלה. כשעל הפרק העיקרי אישור הרוטציה בראשות הממשלה בין בנימין נתניהו מהליכוד לבין בני גנץ מכחול לבן. לאחר ויכוח שהתנהל בוועדה המסדרת של הכנסת בעניין סדרי הדיון שיתקיימו בכנסת סביב אישור הצעת החוק, הוחלט כי הדיונים יחלו היום בשעה 10:00 ויסתיימו מחר בשעה 16:00.

https://www.facebook.com/458532604652502/videos/549930949276805

לאחר מכן יחלו ההצבעות בכנסת להסתייגויות בחוק של האופוזיציה, והצעות חדשות של החוק מהקואליציה. הערכה היא כי האישור יגיע עד יום חמישי ואז יוכלו להגיש לנשיא מסמך החתום בידי 61 חברי כנסת, ולאשר הטלת הרכבת הממשלה על נתניהו. המסמך צריך להיות מאושר בידי הנשיא עד חמישי בחצות, כי אם לא הכנסת תפוזר ויקבע תאריך לבחירות רביעיות.

אלא שבמקביל בג"ץ צריך לתת את פסיקתו בעניין האפשרות למתן הרכבת ממשלה על ידי נאשם בפלילים, וכן לאשר את ההסכם הקואליציוני בין הליכוד לכחול לבן. בג"ץ התחייב כי ייתן את החלטתו גם כן בחצות ביום חמישי, כך שגם אם תאושר בקריאה שנייה ושלישית הרוטציה של נתניהו וגנץ ויוגש המסמך לנשיא, עדיין יש להמתין להחלטת בג"ץ.

בדיונים בבג"ץ  הועלו שתי דרישות עיקריות לשינוי בהסכם הקואליציוני, והדבר יסייע בהחלטת בג"ץ לאשר את ההסכם. האחד הוא הסכמה על קיום החוק הנורווגי המדלג. דבר נוסף שבבג"ץ ראו שנכון לעשות שינוי הוא בהגדרת הפעולות שינקטו בממשלת החירום. תום זמן הגשת השינויים יהיה היום ב-14:00. נכון לעכשיו בכחול לבן יש הסכמה לערוך שינויים בחוק הנורווגי אם כי הם לא מוותרים עליו לגמרי.