חברי הכנסת לראש הממשלה: להעניק הקלות מס לעמותות

עשרות חברי כנסת ממגוון הקשת הפוליטית חתמו על מתווה הצעה הקורא להקלות מס על העמותות. יוזם המתווה ח"כ אופיר סופר: "צו השעה מחייב להעניק לעמותות 100% זיכוי במס הכנסה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/05/20 18:13 ט באייר התשפ

חברי הכנסת לראש הממשלה: להעניק הקלות מס לעמותות
ח"כ אופיר סופר בכנסת, צילום: דוברות הכנסת - עדינה ולמן

חבר הכנסת מימינה אופיר סופר, הגיש הבוקר לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ולשר האוצר, משה כחלון, מתווה הקורא לסיוע כלכלי והקלות מס לעמותות השונות שנועדו לסייע לציבור הישראלי בעתות משבר. על המתווה השיג סופר חתימות מעשרות חברי כנסת, מכלל הסיעות השונות, וכן צורפו דברי תמיכה של ראשי עמותות רבות.

סופר אמר בעת הגשת המתווה: "הכנסות העמותות בישראל שמשמשות כזרוע האזרחית של הממשלה, נפגעו באורח אנוש בעקבות משבר הקורונה. חובת המדינה לשאת לצד העמותות בעול הכבד הרובץ לפתחן. צו השעה מחייב להעניק לעמותות 100% זיכוי במס הכנסה על כל תרומה שמקבלת עמותה שרשומה ברשם העמותות ב- 2020. בנוסף, יבוטל בשנת 2020 המס המכונה 'מס השכר' בעמותות העומד על גובה 7.5% משכרם של כלל העובדים בעמותה, ומהווה נטל עודף בימים אלו, שבהן הכנסות העמותות נפגעו אנושות, אך ממשיכות לסייע לאזרחי ישראל".

מנכ"ל OU ישראל הרב אבי ברמן שבבעלותו מרכזי נוער בפריפריה: "אנחנו מעסיקים מאות עובדים ומהווים מקור הפרנסה שלהם גם בעת הזו. לא יתכן שהמדינה שהבטיחה לסייע עם קרן הסיוע לא מסייעת לא מוכנה לדחות את תשלומי המיסים. המדינה חייבת לעודד את התרומות של אזרחי ישראל, דבר שיציל את העמותות מקריסה ולבטל את מס השכר כדי שנוכל להמשיך להעסיק את העובדים, במקום שהמדינה תישא בתשלומי דמי אבטלה".