גנץ תוקף את יעלון: "משפט חמור. היה נכון שלא היה נאמר"

יו"ר כחול לבן תוקף את מי שהיה חבר מפלגתו על אמירתו "השנה אנחנו לא ראויים להקרבה של הנופלים שלנו", מבין את האכזבה של קהל בוחריו מהאחדות עם נתניהו ולא בטוח האם עסקת החזרת החללים השבויים אצל חמאס תצא לפועל

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 28/04/20 10:20 ד באייר התשפ

גנץ תוקף את יעלון: "משפט חמור. היה נכון שלא היה נאמר"
גנץ ויעלון. ידעו ימים יפים יותר, צילום: גילי יערי / פלאש 90

יו"ר מפלגת כחול לבן ויו"ר הכנסת בני גנץ, תוקף את משה יעלון, מי שהיה עד לפני מספר שבועות חבר מפלגתו. כזכור, יעלון התבטא בצורה שנויה במחלוקת לפני מספר ימים כאשר טען כי לאור ההתרחשויות הפוליטיות "השנה אנחנו לא ראויים להקרבה של הנופלים שלנו". גנץ מבקר את הדברים בראיון ל"חדשות 12" וגם פונה לקהל המצביעים של כחול לבן שהתאכזב בחלקו מהחבירה לנתניהו. 

"זה משפט חמור שאינני מקבל אותו, היה נכון שלא היה נאמר. אני לא מתכוון לזהם את קדושתו של יום הזיכרון בוויכוח פוליטי, לא משנה מה יגידו".תקף גנץ, והתייחס לממשלת האחדות שהוא מבקש להקים עם נתניהו. "מבין את הכעס ומציע לאנשים להסתכל על הנסיבות ולבחון את האלטרנטיבות. אני סבור שבחירות רביעיות בשעה הקשה הזו אינן הדבר הנכון למדינה, אלא אחדות. אני מתכוון לעבוד בזה בשביל כולם, גם עבור אלו שמטנפים עלי ומאוכזבים".

יו"ר כחול לבן ביקש נשאל מה דעתו על איסורי הכניסה לבתי העלמין וביקש לגונן על הצעד שננקט. "היום הזה מורכב וחשוב מאוד והשנה הוא מורכב מתמיד. אני מבין את התחושות הקשות והכואבות, אבל כשאתה מסתכל על המרחק בין הקברים והכינוס של האנשים, אתה יכול להבין את הבעיה שבהתכנסות הזאת. אני קורא להורים להישמר מבחינה בריאותית. הזיכרון קיים וימשיך, נשמר את הזיכרון בצורה שונה השנה".

כידוע, בין ישראל לחמאס החל דיאלוג במטרה להחזיר את החללים השבויים הביתה, אורון שאול והדר גולדין ז"ל. גנץ הסביר כי נכון לשלב זה, לא ברור האם העסקה תצא לפועל. "כל טרגדיה היא טרגדיה קשה וחללים ונעדרים הופך את זה לקשה שבעתיים. אני מקווה שאנחנו קרובים להשבתם אבל בשלב הזה לא יודע להגיד מה הסיכוי לעסקה טובה וקרובה. כשאכנס לתפקיד שר הביטחון אעשה את כל הערכות המצב הנדרשות. צריך לפעול בכל דרך אפשרית בשביל להשיב אותם. שוחחתי לאחרונה עם משפחת גולדין, אני מודע למסרים, מבין אותם ואעשה כל מה שאפשר".