בנט: "משרד הבריאות לא הוצע לנו"

שר הביטחון התייחס למשא ומתן עם הליכוד לכניסה לממשלה, ואמר כי מפלגתו מעוניינת בתיקים "משמעותיים ומשפיעים". על הקורונה: "ההחלטות שהתקבלו בתחילת הדרך היו נכונות מאוד, עכשיו הגיע הזמן לשנות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/04/20 13:49 ב באייר התשפ

בנט: "משרד הבריאות לא הוצע לנו"
נפתלי בנט, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר הביטחון, נפתלי בנט, התבלט לכל אורך משבר הקורונה בדעה שונה משל שרי הממשלה. בתחילה כשקרא להקים את 'מלונות הקורונה' ולבודד את הנוחתים מחו"ל, דעה שהתקבלה רק בהמשך ולאחר מאבקים, ובהמשך כשקרא לפתוח את המשק תחת הגבלות ואמצעי זהירות, מה שקורה כעת.

בראיון לינון מגל ובן כספית ברדיו 103FM התייחס בנט לנושאי הקורונה, למשא ומתן להקמת הממשלה ולתיק הבריאות שלא הוצע, לדבריו, למפלגתו, וכן להחלטתו לסגור את בתי העלמין ביום הזיכרון.

"מתקדמים לאט לאט, פותחים ואני מקווה שישראל תוכל להיפתח כמעט בצורה מלאה בזמן הקרוב". אמר בנט בנושא החזרה לשגרה בצל הקורונה. "ההחלטות שהתקבלו בתחילת הדרך, לאור המידע שהיה בתחילת הדרך, היו נכונות מאוד ותמכתי בהן. היו מאוד נכונות לשעתן - כשמולנו היה הרבה לא נודע, מגפה שאנחנו לא יודעים מספיק עליה. עכשיו הגיע הזמן לשנות לאור המידע שהצטבר והדברים שאנחנו כן יודעים. אנחנו עוברים לשלב חדש במערכה על הקורונה וזה השלב של השיקום הכלכלי".

בנט אמר כי המצב בישראל טוב, בניגוד לתחזיות: "אנחנו בכלל לא נמצאים במקום שבו ייעדו לנו במקור. תכננו רק ב-30 לאפריל להתחיל לדבר על פתיחת הכלכלה", אך חזר והדגיש כי "אסור לעבור לקיצוניות השנייה של איזו שאננות. אם הציבור עצמו ימשיך להתנהג בצורה מאוד טובה, נוכל להמשיך לפתוח את הכלכלה.
כמו כן, אנחנו חייבים להמשיך להדק את השמירה על המבוגרים. זה לא השתנה - עדיין הקורונה היא קטלנית למבוגרים. צריך עוד יותר להסתובב עם מסכה ולשמור על ריחוק, ואז כן, אנחנו יכולים וחייבים לפתוח את הכלכלה ומערכת החינוך".

בתי העלמין הצבאיים נערכים ליום הזיכרון בצל הקורונה

בתי העלמין הצבאיים נערכים ליום הזיכרון בצל הקורונהצילום: דובר צה"ל

בנט טוען כי הציג בישיבת הממשלה תכנית אסטרטגית להמשך: "מתי ממשיכים, מתי מאטים, מתי חוזרים אחורה", על פיה "קצב עליה של מעל 3% ביום במשך 5 ימים מאותת לנו שנותרו לנו 40-50 יום עד לקצה הקיבולת, שזה המון זמן לחזור לאחור". לטענת שר הביטחון, הממשלה חייבת לבצע צעדים נוספים כדי לאפשר המשך שגרה זהירה: "הדברים הנוספים שחייבים לעשות במקביל זה להקים מערך בדיקות וחקירות אפידמיולוגיות, כדי שנוכל לסגור מעגל מהר, ולשלוח לבידוד מהר את כל מי שמגלים שנשא קורונה".

"תמיד אפשר למצוא סיבת ביקורת"

בנוגע להחלטה לסגור את בתי העלמין ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל אמר בנט: "בכל יום זיכרון מגיעים מיליון וחצי איש לבתי העלמין, אגב זו תעודת כבוד לציבור הישראלי, לעם ישראל. אך זו סכנת נפשות. קיבלתי החלטה קשה מאוד שביום הזיכרון לא יוכלו להגיע, ולכן לפני שבוע כבר הודענו למשפחות, העמדנו חיילים במהלך השבוע האחרון בבתי הקברות ועודדנו את המשפחות להגיע, וגם היום להגיע, לפני יום הזיכרון, וכל מי שמגיע מתקבל בצורה מאוד יפה". שר הביטחון הדגיש כי "אף אחד לא ייעצר בכוח, אבל כן צריך לומר שיהיו סגירות צירים ברדיוס מאוד גדול סביב בתי הקברות".

על הביקורת החריפה בנושא אמר בנט כי "לכל החלטה שנקבל תמיד אפשר למצוא אנומליה, תמיד אפשר למצוא סיבת ביקורת. אני חושב שאם לא הייתי מקבל את ההחלטה הזאת זה היה חוסר אחריות כלפי מיליון וחצי איש. עכשיו. אפשר לבקר את זה, נתנו פתרון לא מוצלח אבל הכי פחות לא מוצלח שאפשר. מקווה שהמשפחות יקבלו את זה בהבנה".