האוזר והנדל: הציעו לנו כל תפקיד שנרצה כדי שנצטרף לממשלה צרה

בראיון משותף סיפרו של הח"כים של סיעת "דרך ארץ" על הניסיונות להצטרף לממשלת ימין צרה. לטענתם ההתעקשות שלהם היא זו שהובילה להקמת ממשלת ירום בשיתוף כחול לבן

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/04/20 22:26 כט בניסן התשפ

האוזר והנדל: הציעו לנו כל תפקיד שנרצה כדי שנצטרף לממשלה צרה
האוזר והנדל, צילום: פלאש 90. נעם רבקין פנטון

חברי הכנסת יועז הנדל וצביקה האוזר שהקימו את סיעת "דר ארץ" לאחר פרישתם מסיעת ת"לם, התראיינו בחדשות 12. בראיון הם מייחסים לעצמם חלק מהצלחת הקמת ממשלת חירום רחבה הכוללת את כחול לבן. השניים חושפים כי עוד לפני סבב הבחירות האחרון הוצע לשניים הצעות רבות על מנת שיצטרפו לממשלת הימין בראשות נתניהו. 

בראיון ששודר בגרסתו המקוצרת חושף הנדל כי  הוא קיבל הצעות מפתות מנציגים רבים בגוש הימין: "כל מי שאתה רוצה הגיע אלינו עם כל הצעה שאתה רוצה, איזה תפקיד שר שאתה יכול להעלות על דעתך". כשנשאל אלו תפקידים הוצעו להם ענה: " כל תפקיד שר - משר חוץ, ביטחון פנים ומשפטים, כל תפקיד שאנחנו היינו יכולים להעלות על דעתנו".

אך השניים מצהירים כי היה להם שוב יותר שתום ממשלה רחבה הכוללת את כחול לבן, ושבחלק ממנה יעמוד בני גנץ בראשות הממשלה: "אנחנו בחרנו במודע ללכת לממשלת אחדות שבה בני גנץ יהיה ראש ממשלה בסופו של דבר. אנחנו מאמינים בזה. מה שאמרתי על כחול לבן - אני מאמין בזה, אני מאמין שזה הדבר היחיד שיכול לרפא את החברה הישראלית. אני חושש ממלחמת אחים, לא משום דבר אחר".