ליצמן יעזוב את משרד הבריאות?

מתרבים הדיווחים כי שר הבריאות ליצמן יפנה את מקומו לטובת משרד השיכון, בהוראת האדמו"ר מגור. בסביבתו מכחישים, אך בהמשך אמרו גם בכירים בחסידות גור כי הנושא "נשקל ברצינות", וכי הוא דורש את השארת מנהל התכנון במשרד, אם אכן יעבור

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/04/20 19:15 כט בניסן התשפ

ליצמן יעזוב את משרד הבריאות?
יעקב ליצמן, צילום: פלאש 90

האם שר הבריאות יעקב ליצמן, שעמד במוקד תשומת הלב הציבורית בחודשים האחרונים, בשל משבר הקורונה, העובדה כי נדבק בנגיף והפרסומים כי הפר את הנחיות משרדו והשתתף במניינים בבתים פרטיים, יעזוב את המשרד עם הקמת הממשלה?

אחר הצהריים דווח בחדשות 12 כי ליצמן צפוי לעבור ממשרד הבריאות למשרד השיכון, בהוראת האדמו"ר מגור, אשר ליצמן משמש כשליחו ושליח החסידות בראשה הוא עומד. בלשכת ליצמן הכחישו את הדברים, ובהמשך אמרו כי מדובר ב"קשקוש". בהמשך דווח בחדשות 12 כי ליצמן נפגש עם נתניהו והציע לו כי יעבור למשרד השיכון.

גורם בכיר בחסידות גור אמר בהמשך הערב ל'וואלה' כי "הנושא נשקל ברצינות", וכי ליצמן עשוי לעבור למשרד השיכון, בהוראת האדמו"ר. עוד אמרו בסביבת ליצמן ובחסידות גור כי ליצמן יעבור למשרד השיכון רק אם יובטח לו שמנהל התכנון, שעל פי ההסכם הקואליציוני אמור לחזור למשרד הפנים, יישאר במשרד השיכון. אך גורם בכיר במשרד הפנים אמר כי זה לא צפוי לקרות: "המנהל שהיה כל השנים במשרד הפנים יחזור למשרד וזה כבר סגור עם נתניהו", אמר הבכיר ל'קו עיתונות'.

אם אכן יתפנה תיק הבריאות, במערכת הפוליטית מאמינים כי הוא יוצע לשר הביטחון נפתלי בנט, שמעביר בתקופה האחרונה ביקורת גוברת על התנהלות המשרד ועל המדיניות אותה הוא מוביל, במהלך משבר הקורונה. זאת, כמובן, במידה וימינה אכן תיכנס לקואליציה.