לפיד זועם על החקיקה המתגבשת: "אין לזה אח ורע בהיסטוריה של ישראל"

יו"ר יש עתיד עלה למתקפה בדיונים על ההצעה לתיקון חוק יסוד, שתאפשר את ההסכם הקואליציוני בין הליכוד לכחול לבן. "אתכם מעניינים רק ג'ובים, לא ראיתי דבר כזה מאז נכנסתי לפוליטיקה". צפו בדברים

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 23/04/20 14:34 כט בניסן התשפ

לפיד זועם על החקיקה המתגבשת: "אין לזה אח ורע בהיסטוריה של ישראל"
לפיד במתקפה על הצעת החוק, צילום: דוברות הכנסת

יו"ר יש עתיד, חבר הכנסת יאיר לפיד, עלה למתקפה חריפה היום (ה') נגד ההצעה לתיקון חוק יסוד ממשלה, שאישורה יאפשר באופן רשמי את ההסכם הקואליציוני בין הליכוד לכחול לבן. "זו לא ממשלת אחדות ולא חירום, אלא ממשלת נתניהו החמישית שבני גנץ ואבי ניסנקורן זחלו אליה על גחונם, זו הממשלה שאתם הולכים להקים. איך יודעים זאת? כי אין אף מילה אחת על הקורונה והדחיפות להקים בגינה ממשלה, בדפים האלה של הצעת החוק"

צפו בדברים:

"אין תכנית עבודה לעצמאים ששוקעים בחובות, מה יקבלו היוצאים לחל"ת ואף לא מה יקבלו למעלה ממיליון מפוטרים – אתם פשוט לא רואים את זה. אתכם מעניינים רק ג'ובים. 52 שרים וסגני שרים על-מנת שיוכלו לחזור הביתה, לבני ובנות הזוג, ולומר שיש להם תפקיד, לשכה, עוזרים ומזכירות. זו מפלצת ביורוקרטית שאי אפשר יהיה לנהל. אין לזה אח ורע בהיסטוריה של ישראל. לא ראיתי דבר כזה מאז נכנסתי לפוליטיקה לפני 7 שנים ולא 30 שנים לפני כן, בהן סיקרתי את הפוליטיקה". 

עוד הוסיף לפיד סיכם ואמר: "אתם מכניסים פה סעיפים שמאפשרים לכהן כראש ממשלה, לא רק מי שנאשם בפלילים, אלא אפילו עבריין מורשע, אתם תאפשרו לו להמשיך לכהן כראש ממשלה".

עוד בטרם לפי דיבר, מי שביקש להתייחס להצעה הוא אחד מיוזמיה, ח"כ איתן גנזבורג (כחול-לבן) שאמר: "החקיקה הזו נובעת מהצורך הדחוף להקים ממשלה ולהפעיל את הכנסת. זאת, אחרי תקופה כל-כך ארוכה של משבר חוקתי ופוליטי ולזה נוסף משבר הקורונה. שתי כנסות שלא כוננו ממשלה וגם התפשטות נגיף קורונה, אנחנו חושבים שיש חשיבות לכונן ממשלה כמה שיותר מהר. אנחנו נמצאים בסד זמנים מאוד קצר בשל הסיטואציה הפוליטית אליה נקלענו ולכן מבקשים שהכנסת תדון בה כמה שיותר מהר על-מנת שנכונן ממשלה שתשרת את הציבור כמה שיותר מהר ותתמודד עם המשבר הכלכלי-בריאותי ופוליטי.

גינזבורג הוסיף ואמר: "כיום, אנחנו נסמכים על ממשלת מעבר. הגיעה העת לקבל את הכרעת הבוחר שקבע שזוהי הכנסת, זה הרכבה וזו הממשלה צריכה לקום. הצעת החוק הזו בתמיכת מעל 70 חברי כנסת וראוי לדון בה בכנסת בצורה מהירה ויעילה. על-כן אנחנו מבקשים פטור מחובת הנחה, על-מנת שתחיל לדון בה כבר כהיום".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן