גנץ: "עתיד המדינה חשוב מעתיד מנהיגיה"

יממה לאחר שחתם עם נתניהו על ההסכם להקמת ממשלת האחדות, בני גנץ בהצהרה מיוחדת: " יש מי שרצה להתגלגל לעוד בחירות. לדעתנו ללכת לבחירות זה חוסר אחריות לאומי. ההחלטה הייתה לא פשוטה, הייתי מעדיף ממשלה צרה וזולה. אני מתחייב לצמצמם את הגוש שאני מוביל בתפקידים ובמשרות" והוסיף, "ההישג הגדול ביותר - שהאחדות תחלחל, קבינט הפיוס יקדם שלום בתוכנו"

חדשות כיפה גלעד ארליך, חדשות כיפה 21/04/20 21:00 כז בניסן התשפ

גנץ: "עתיד המדינה חשוב מעתיד מנהיגיה"
בני גנץ, צילום: יח"צ

יממה לאחרחתימתו על הסכם קואליציוני להקמת ממשלת חירום עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשא הערב (ג') יו"ר כחול לבן בני גנץ הצהרה מיוחדת.

גנץ פתח: "אנו נמצאים במוצאי יום השואה, יום שמחזיר את כולנו להיסטוריה הקשה של עמנו. יום שמזכיר לנו עד כמה חשובה העוצמה שלנו. העוצמה מול אויבנו, והעוצמה המוסרית שמחברת בינינו ושומרת עלינו מאוחדים. וביום השואה הזה, 75 שנה אחרי המלחמה והאסון הגדול בהיסטוריה האנושית, מאות אלפי קשישים, בהם גם ניצולי שואה, נותרו  בודדים בבתיהם תחת סכנה מפני מגפה איומה".

לדבריו, "בשעה הזו, יושבים מיליוני אזרחים בביתם. אזרחים טובים שקמו בוקר אחד בתקופה האחרונה, וגילו שמקום העבודה שלהם נסגר ופשט את הרגל. אחרים הוצאו לחופשה ללא תשלום. עצמאים קורסים כלכלית, חברות גדולות סוגרות את שעריהן, ורופאים ואחיות מנהלים קרב יום-יומי על חיי אדם".

"אנחנו עומדים מול המשבר הרפואי, הכלכלי והחברתי הגדול  ביותר שידענו בעשרות השנים האחרונות. והמשבר הזה נחת עלינו - בזמן שבו אנו מתמודדים עם המשבר הפוליטי הקשה, העמוק והארוך ביותר שידעה מדינת ישראל. שלוש מערכות בחירות נטולות הכרעה, עם שיסוי חסר תקדים. שלוש מערכות בחירות – שבהן אף צד לא ממש הכריע." אמר גנץ.

עוד הוסיף, "האמת העגומה היא שמדינה שלמה נמצאת מזה כשנתיים בשיתוק תחת ממשלת מעבר וכנסת מעבר. יש מי שרצו להמשיך להתגלגל לעוד ועוד מערכות בחירות ואולי להרגיש צודקים. יש מי שהעדיפו לנצח בפוליטיקה – מאשר לנצח את ההתמודדות עם משבר הקורונה. אני וחבריי לא יכולנו לעמוד מנגד. אנחנו בחרנו לשמור על הדמוקרטיה – ולהילחם בקורונה ובהשלכותיה. בחרנו לשמור על חופש הביטוי, על התקשורת ועל שלטון החוק."

https://www.facebook.com/BeGantz/videos/3185899041462240/

גנץ תקף את לפיד, "חשבנו שעדיף לנצח את הקורונה מאשר לנצח ברשתות החברתיות. חשבנו שלערוך בחירות בזמן שצוותי זק"א מפנים גופות של קשישים בודדים שמתו בגפם - זו חוסר אחריות לאומית. שללכת לבחירות בזמן שלמעלה ממיליון ישראלים מובטלים - זו הפקרות. שללכת לבחירות בעת שמשפחות שכולות לא יכולות לעלות לקברי יקיריהן ביום הזיכרון - זה בלתי מתקבל על הדעת".

והוסיף, "אזרחי המדינה חשובים ממנהיגיה. גורל המדינה חשוב מגורל מנהיגיה. עתיד המדינה חשוב מעתיד מנהיגיה. אני וחבריי נמצאים כאן כי בחרנו בשליחות לאומית על פני שליחות מפלגתית!"

על יחסיו עם ראש הממשלה אמר: "בשבועות האחרונים נפגשתי ושוחחתי עם ראש הממשלה נתניהו עשרות שעות. הגענו לסיכומים שיחזירו אותנו למשטר מתפקד. סיכומים שיאפשרו ניהול משותף ואחראי של משבר הקורונה על כלל השלכותיו  תוך העברת תקציבים כנדרש. סיכומים שיאפשרו לנו לוודא שמערכת המשפט פועלת באופן תקין וחופשי, מבצעת את תפקידה וששלטון החוק נשמר."

ביחס לעתיד הממשלה ציין, "בחצי השנה הקרובה תתמקד הממשלה בהובלה משותפת של המאבק הלאומי מול נגיף הקורונה. לשם כך, נקים מיד אחרי השבעת הממשלה קבינט קורונה שיצטרך לצערי לתפקד תקופה ארוכה. בפורום הזה ישבו כל השרים הרלבנטיים ואנשי המקצוע הטובים ביותר סביב שולחן אחד. יחד, נספק לציבור מידע ודאי ונחוץ, נספק מענה למשק כולו. בצד אתגרי הביטחון שנותרו בתוקף, יש לנו אתגרי ענק בתחומי הבריאות, החינוך, החקלאות הקורסת, והתאמת מערכת הרווחה המודרנית לתנאים החדשים שנוצרו במשק.

גנץ הוסיף, "עבורי ההישג הגדול ביותר שאולי יהיה לממשלה הזו הוא שהאחדות תחלחל וקבינט פיוס לאומי יפעל ויקדם שלום בתוכנו. זהו הדבר החשוב ביותר בעת הזו לחברה הישראלית. ההחלטה לא הייתה פשוטה ויש לה מחירים לא קלים גם בנושאי המהות. אני למשל הייתי מעדיף למשל ממשלה רזה וצנועה יותר. ולפחות בכל הנוגע לגוש שאני מוביל אני מתחייב לצמצמם את איוש המשרות והתקנים מאלו הקיימים והאפשריים".

"אפשר לומר בגילוי לב שגם ראש הממשלה וגם אני היינו מעדיפים להקים ממשלה אחרת אשר תמלא באופן מלא ומוחלט את החזון שכל אחד מאיתנו הציע לציבור. האמת היא שבמשך שנתיים, ובמשך שלוש מערכות בחירות - הציבור הכריע אחרת", הודה גנץ.

וסיים, "מבקש להודות גם לראש הממשלה נתניהו שעשה גם הוא מהלך משמעותי מבחינתו ציבורית ואישית. אני יודע שגם הוא שילם ומשלם מחירים עבור הצעד הזה. גם הוא כמוני היה צריך להפוך יריב פוליטי, לשותף בהובלה הלאומית. אני יודע עד כמה קשה היה לו לעשות את המהלך הזה למען אזרחי ישראל. הצלחנו ביחד להתגבר על המפריד למען המשותף ואני מודה לו על כך"

"החל ממחר נתחיל לקדם את הקמת הממשלה לטובת אזרחי ישראל ולמענם", אמר.