נתניהו וגנץ נפגשים. כחול לבן: עוד אין הסכם

במהלך שעות הלילה, הליכוד וכחול לבן המשיכו במרתון השיחות של המשא ומתן להרכבת ממשלת חירום לאומית, בתחילה דווח כי לא נרשמה התקדמות של ממש, אך בהמשך יצאה הודעה על פגישה משותפת של נתניהו וגנץ

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 20/04/20 07:44 כו בניסן התשפ

נתניהו וגנץ נפגשים. כחול לבן: עוד אין הסכם
בנימין נתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ושוב, כמו בלילות רבים בחודש האחרון, גם הלילה שיחות המשא ומתן שנועדו להוביל להסכמה על הרכבת "ממשלת חירום לאומית" - לא התקדמו ולא הובילו לחתימה הרצויה. השיחות לא התקדמו אך על פי דיווח ב'כאן חדשות', כבר בתחילת הלילה קיימו בכחול לבן דיונים כיצד יהיה לנהוג במידה וראש הממשלה בנימין נתניהו לא יחזיר את ההסכם שהוגש לו, חתום עד הבוקר. 

עם זאת, הבוקר (ב') יצאה הודעה משותפת לליכוד ולכחול לבן כי נתניהו וגנץ נפגשים במעון ראש הממשלה בירושלים. לפני מספר ימים הודיע גנץ כי לא יגיע שוב לפגישה בבית ראש הממשלה, אלא אם כן יהיה מדובר בחתימה על הסכם. עם זאת, גורמים בכחול לבן אמרו ל'כאן חדשות' כי "עדיין לא הגענו לחתימה על ההסכם. במהלך הלילה היתה התקדמות בשיחות, גנץ הגיע כדי לראות אם אפשר לגשר על הפערים שנותרו".

כאמור, עד הבוקר לא דווח כי נחתם הסכם להרכבת ממשלה. הדברים ככל הנראה תלויים רק בנתניהו ויש שלושה נושאים שמונעים ממנו לחתום. האחד, סקרים: אתמול כתב בני גנץ בחשבון הפייסבוק שלו על משבר הקורונה כי "מיליוני ישראלים לא יסלחו למי שיגרור אותם לבחירות בתקופה הזו כדי לקושש כמה מנדטים". הסקרים האחרונים מלמדים על התחזקות של מפלגת הליכוד עד כדי 40 מנדטים, אליהם שאף נתניהו להגיע בבחירות האחרונות.

המניעה השניה מצד נתניהו קשורה גם היא למנדטים, של מפלגת כחול לבן. גנץ יכול לאיים על נתניהו אבל מפלגתו לא שווה כעת יותר מ-15 מנדטים, חתימה על הסכם עם כחול לבן אינה אחדות כי אם ויתור גדול מדי על תיקים בכירים ומשמעותיים לליכוד ולמחנה הלאומי.

הנושא השלישי אותו נתניהו לא אוהב הוא איומי כחול לבן. בכחול לבן איימו כבר בסוף השבוע שעבר כי אם עד יום שני לא יחתם הסכם - הם יחלו בחידוש החקיקה נגד נתניהו. מנגד, בליכוד הבהירו שחקיקה כזו תוביל לפיצוץ במשא ומתן ולהליכה ודאית לבחירות רביעיות.

הבוקר נותרו 16 ימים לסיום המנדט להרכבת ממשלה שהעניק הנשיא ראובן ריבלין לכנסת, אחריהם: בחירות.