כחול לבן מאיימים להעביר לכנסת את בחירת הוועדה למינוי שופטים

בשל החשש כי המשא ומתן בנושאים המשפטיים ייכשל, כעת מופעל לחץ על הליכוד כי אם לא תהיה הכרעה, בחירת הוועדה תעשה עוד לפני הבחירות אם תתקיימנה. לדעת איילת שקד אין מדובר באיום והימין יכריע ברוב

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/04/20 17:30 כה בניסן התשפ

כחול לבן מאיימים להעביר לכנסת את בחירת הוועדה למינוי שופטים
גנץ מפעיל לחץ על נתניהו , צילום: פלאש 90, נועם ריבקין, מארק ישראל סלם

המגעים בין כחול לבן לליכוד להגיע להסכם ממשיכים להתעכב, ולכן בכחול לבן החליטו להעלות הילוך ולהפעיל לחץ על הליכוד כדי להגיע להכרעה. הסוגיה העיקרית עליה לא הגיעו להכרעה היא הבחירה על מינוי חברי הוועדה למינוי שופטים, כעת כחול לבן מאיימים כי אם הכרעה בסוגיה לא תגיע בקרוב, הם יעבירו את ההצבעה בנושא לכנסת. לטענת כחול לבן המהלך יעשה באופן מיידי ויוכרע על ידי הכנסת עוד בטרם יתקיימו בחירות רביעיות, אם יידרש המצב.

במקביל שיחות המשא ומתן בין הליכוד לכחול לבן ממשיכות משעות הבוקר, אך עוד לא נראה אופק כי השיחות צפויות להגיע להכרעה בקרוב. בנוסף לסוגיית הוועדה למינוי שופטים, הצדדים גם דנים באישור יישום פסגת ההתגברות שתמנע מבג"ץ למנוע מנתניהו המואשם בשלושה כתבי אישום להקים ממשלה. מבחינת כחול לבן מי שמונע את ההכרעה הוא נתניהו שטרם הסכים לחתום על המתווה של כחול לבן.

מי שדווקא ייעץ לכחול לבן להתגמש דווקא הוא חיים רמון שסבור כי פסקת ההתגברות היא נכונה ונחקקה אף בכבוד ראש. גם שרת המשפטים לשעבר, ח"כ איילת שקד מיהרה להגיב בנושא הקמת הוועדה על ידי הכנסת ואינה רואה זאת כאיום "יש רוב למחנה הלאומי בכנסת ישראל, אם יהיו בחירות לוועדה לבחירות שופטים אפשר בהחלט לבחור שני נציגים מהימין".