חיים רמון קורא לגנץ להתפשר במשא ומתן

תמיכה לא צפויה משמאל, שר המשפטים לשעבר הציע ליו"ר כחול לבן פתרונות על מנת להגיע לחתימה עם הליכוד והקמת ממשלת חירום. בכחול לבן מאשרים כי אכן ייעץ, אך מבהירים כי אין הוא המתווך בין הצדדים

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/04/20 16:56 כה בניסן התשפ

חיים רמון קורא לגנץ להתפשר במשא ומתן
חיים רמון, צילום: Uri Lenz / FLASH90

המשא ומתן הקואליציוני בין הליכוד וכחול לבן נשאר תקוע כבר מספר ימים עקב חוסר נכונות לפשרה בין הצדדים בנושאים המשפטיים. אלא שהגיעה תמיכה לא צפויה, דווקא מהצד השמאלי של המפה הפוליטית, המבקשת מכחול לבן להתפשר. שר המשפטים לשעבר, חיים רמון ומי שהיה חבר כנסת במפלגות העבודה וקדימה, ייעץ לכחול לבן להיות גמישים יותר בסוגיות המשפטיות, על מנת להגיע לחתימה מול הליכוד ולאפשר הקמת ממשלה.

על פי פרסום באתר וואלה, רמון נפגש ושוחח עם בני גנץ וניסה להציע פתרונות שיוכלו לשר על הפערים מול הליכוד. מדובר בסוגיות של פסקת התגברות, ובוועדה למינוי שופטים. בכחול לבן אישרו את הפגישה בין גנץ לרמון ושאף סיפק לו ייעוץ, אך מבהירים כי רמון לא משמש כמתווך במשא ומתן. כחול לבן: "גנץ נפגש פעם אחת עם רמון לבקשתו כפי שהוא נפגש עם מגוון רחב של בעלי תפקידים בהווה ובעבר. רמון לא תיווך ולא נשלח לתווך בנושאי המשא ומתן הקואליציוני". 

יש לציין כי על אף שרמון נמנה עם אנשי השמאל הוא דווקא הראה תמיכה לאורך השנים דווקא בנתניהו, וטען כי אין זה נכון להעמיו לדין בפרשת תיק 4000. הוא הבהיר בעבר כי החוק על פסגת ההתגברות הוא נכון, ואף נחקק בשיקול דעת. "החקיקה הזאת חוקקה לאחר דיון רציני ולא בהיסח הדעת" כתב רמון בשבוע שעבר בחשבון הטוויטר שלו "החוק עבר ברוב גדול,לכן הטענה שהמחוקק לא העלה על דעתו מצב בו ראש ממשלה עומד לדין ואף מורשע על ידי בית משפט מחוזי משוללת יסוד".