ח"כ בני גנץ: "לא משנה מה יגידו. אותי לא מפחידים בברבורים"

יו"ר כחול לבן, מתייחס היום לאירועי השבוע האחרון ואומר: "מי שרוצה בחירות רביעיות– שיגיד" ומדגיש: "אם חלילה ייגזר עלינו, נלך לבחירות עם ראש מורם כי כל אדם במדינה יודע שחבריי ואני עשינו הכל, אבל הכל, למען מדינת ישראל בשעת משבר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/04/20 17:58 כג בניסן התשפ

ח"כ בני גנץ: "לא משנה מה יגידו. אותי לא מפחידים בברבורים"
יו"ר הכנסת החדש, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

נראה כי ח"כ בני גנץ מוכן לבחירות רביעיות. יו"ר כחול לבן ויו"ר הכנסת, רא"ל (במיל') ח"כ בני גנץ מפרסם היום בעמוד הפייסבוק שלו עדכון לאזרחים ואומר: "מי שרוצה בחירות רביעיות– שיגיד. 
מי שרוצה לגרור את ישראל לטירוף מערכות רק בשביל לקבל עוד כמה מנדטים – שיגיד. 
מי שרוצה לבזבז מיליארדי שקלים במקום להעביר אותם למערכת הבריאות, לעצמאים, למפוטרים ולאלה שנותרו חסרי כל בגלל משבר הקורונה- שיתכבד ויגיד."

גנץ מתייחס למשא ומתן עם הליכוד וכותב: "מאז הבחירות מתנהל משחק כפול מצד גורמים שונים במערכת הפוליטית. בסוף, אתם צריכים לשאול את עצמכם את השאלה שאני שואל את עצמי כל יום – מה הדבר הנכון למדינת ישראל בימים אלו.
מבחינתי, התשובה ברורה. מי שדואג לישראל לא גורר מדינה שלמה למערכת בחירות בזמן משבר חסר תקדים עם השלכות רפואיות, כלכליות וחברתיות שילוו אותנו עוד תקופה ארוכה. 
לא הגעתי לפוליטיקה כדי להגיד מה לא ולשבת ביציע, אלא כדי לנווט. הגעתי כדי לדאוג לעתיד טוב יותר לילדינו. כדי לעשות זאת, בטח בתקופה כל כך קשה, צריך לחתור למגע ולנסות ולהקים ממשלה – תוך שמירה על עקרונות ברזל שלעולם לא נתפשר בהם ובראשם שמירה על הדמוקרטיה ושלטון החוק.  אני מוכן לסכן את התדמית הפוליטית שלי כדי לנסות, לא משנה מה יגידו. אותי לא מפחידים בברבורים. הציבור חכם והציבור מבין בדיוק מי פועל למענו ולמען המדינה."

בנוסף מבהיר מה דרישותהם של כחול לבן לאור המצב: "אני מבקש להדגיש. בנוסף לכל הכלים שאנו דורשים למען שמירה על שלטון החוק, אנחנו דורשים גם כלים אמיתיים כדי להיות חלק מרכזי בהתמודדות עם משבר הקורונה והשלכותיו:
-    יקום קבינט קורונה בהובלה משותפת שלי ושל ראש הממשלה שירכז את כל הטיפול בניגוד למה שקורה כעת בין הגופים השונים.
-    אנחנו נחזיק את המשרדים הכי משפיעים על ההתמודדות הכלכלית והחברתית עם הקורונה – ביניהם משרד הכלכלה, הרווחה וכמובן תיק הביטחון.
-    יהיה לנו מקום שווה בקבינט החברתי-כלכלי לגוש הליכוד 
-    נקים קבינט פיוס לאומי שידאג לאחות את הקרעים בחברה הישראלית המפולגת והמפוצלת בטח בתקופה הזו שבה כולנו מתמודדים עם משבר הקורונה . כוחנו באחדותנו. 
וזה רק חלק קטן."

ומסכם: "גם היום אני לא יודע להגיד לכם אם נצליח להקים הממשלה או לא. אני כן יודע להגיד לכם ששותפיי ואני עושים את כל מה שצריך וכל מה שאפשר תוך שמירה על עקרונותינו, כדי שהמדינה תצא מאחד המשברים הגדולים ביותר שחוותה מאז הקמתה. 
אם חלילה ייגזר עלינו, נלך לבחירות עם ראש מורם כי כל אדם במדינה יודע שחבריי ואני עשינו הכל, אבל הכל, למען מדינת ישראל בשעת משבר. "