ניר ברקת נגד האוצר: "כשל מנהיגותי ותפיסה שגויה"

ח"כ ניר ברקת תוקף את האוצר בדיון בוועדת הכספים, על רקע ההתמודדות עם המשבר הכלכלי שנוצר בשל הקורונה: "יש כאן כשל מנהיגותי ואי אמון בהתמודדות של האוצר עם המשבר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/04/20 14:38 כב בניסן התשפ

ניר ברקת נגד האוצר: "כשל מנהיגותי ותפיסה שגויה"
ח"כ ניר ברקת, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

על רקע התפרצות הקורונה והמשבר הכלכלי, ח"כ ניר ברקת תוקף בדיון היום של ועדת הכספים בכנסת את משרד האוצר. ברקת אמר בדיון: "במדינה יש אמון גדול ברה"מ ובמשרד הבריאות והיא נחשבת אחד המקומות הבטוחים בעולם, אבל במקביל לזה, בדיוק הפוך קורה בתחום הכלכלי. יש אי אמון גדול מאוד של המגזר העסקי בהובלה של המערכת הכלכלית ושל האוצר".

לדברי ברקת, "זו הסתכלות גזברית ואיך חוסכים כספי מדינה, תפיסה שאולי נכונה למשבר רגיל אבל היא לא נכונה לגבי המצב בו אנו נמצאים. יש כאן כשל מנהיגותי ותפיסה שגויה של האוצר, שמקמצנת את ההשקעה בסיוע ישיר".

ברקת הוסיף כי "כבר לפני חודש אמרתי שבעת הזו ובגודל המשבר הזה, תמיכה ישירה בעסקים זה הפתרון. היום מוקדשים 40 מיליארד ש"ח לסייע לעסקים ומתוך זה פחות מ-10 מיליארד ש"ח סיוע ישיר, אבל צריך לשים סכומים דרמטיים ויותר משמעותיים עבור סיוע ישיר לכלל העסקים, גדולים, קטנים ועצמאיים.
אותי מעניין מיליון המובטלים, לאן הם יחזרו? אנו צריכים להילחם על כל עסק כמו שנלחמים על חיי כל אדם. צריך לתת סיוע ישיר ותמיכה ישירה לכל העסקים, גדולים, קטנים, עצמאיים, להילחם יחד איתם. כל שקל שנשים על העסקים ימנע פשיטות רגל".

בנוגע לחברת אל על שחווה את המשבר הקשה בתולדותיה ונמצאת בסכנת קריסה, אמר ברקת: "הגישה שאומרת שנבדוק כל עסק ועסק זו גישה שמתחמקת מסיוע ישיר. אם אתה רוצה להעלות את שרידות העסקים כדי להגדיל את מספר האנשים שיחזרו לעבוד אחרי המשבר, אתה צריך לתת סיוע ישיר, כסף מזומן לחשבון ולא רק אשראי.
במקום לדחוף אותם להתייעל כל הזמן תזרים להם מזומן, כמו שצריך לעשות לכל עסק אחר. תעזור להם בתמיכה ישירה ואז תראה שהם עוברים את המשבר יותר בקלות, הסיכון יהיה יותר קטן, ויותר אנשים יוכלו לעבוד".