הנדל הכחיש כי יצביע עבור נתניהו בנושא המשפטי אם יחתום על אחדות

חברי סיעת "דרך ארץ" מעוניינים להשלים הערב את הרכבת הממשלה. אלא שמיהרו להכחיש את השמועה לפיה כי הם מתחייבים השניים שיתנו לנתניהו רוב בסוגיה המשפטית אם יחתום הערב על הקמת ממשלה עם בני גנץ

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/04/20 18:15 יט בניסן התשפ

הנדל הכחיש כי יצביע עבור נתניהו בנושא המשפטי אם יחתום על אחדות
האוזר והנדל, צילום: פלאש 90. נעם רבקין פנטון

הערב יפוג המנדט שניתן ליו"ר כחול לבן בני גנץ, והוא לא יקבל הארכה מנשיא המדינה. בעקבות כך צפוי למסור גנץ הערב הצהרה דרמטית, שתהיה בהתאם לתוצאות המשא ומתן הערב בין כחול לבן לליכוד. חברי סיעת "דרך ארץ" צבי האוזר ויועז הנדל, מעוניינים לסייע שעד הערב תהיה חתימה על הרכבת ממשלה.

השניים יצאו בהצהרה ראשונית, לגבי עמדתם בנושא המשא ומתן: "נתנגד לכל פגיעה בשלטון החוק והדמוקרטיה. תומכים בעמדת כחול לבן בדרך לממשלת אחדות. ובעד כל פשרה שתמצא לאחדות". בנוסף יצאה שמועה כי במידה ונתניהו יסכים לחתום על הסכם האחדות עם כחול לבן הם יצביעו עבורו בסוגיות המשפטיות ויעניקו לו רוב בתחום. אלא שהנדל מיהר לפרסם הכחשה בחשבון הטוויטר שלו. 

שר התחבורהבצלאל סמוטריץ' הגיב להודעת הנדל כי יתנגד לפגיעה בדמוקרטיה: "מברך את ח"כ הנדל על הודעתו האמיצה לפיה יתנגד לכל פגיעה בשלטון החוק והדמוקרטיה, ובכלל זה לחקיקה פרסונלית ולא דמוקרטית שינסו חבריו לקדם נגד נתניהו אם המו"מ להקמת ממשלת אחדות לא יבשיל, באופן שנושא לשווא את שמו של שלטון החוק והופך אותו לכלי סחיטה פוליטי ופוגע בדמוקרטיה ובשלטון החוק."