ניסיון אחרון למשא ומתן בין כחול לבן לליכוד

רגע לפני פיצוץ, שבעקבותיו הכריז גנץ כי ייתן הודעה לתקשורת, הליכוד חזר לשולחן המשא ומתן לניסיון אחרון. בעוד מספר שעות יפוג המנדט של גנץ ורבים מקווים שימנעו בחירות רביעיות

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/04/20 19:01 יט בניסן התשפ

ניסיון אחרון למשא ומתן בין כחול לבן לליכוד
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעוד מספר שעות תפוג תקופת המנדט של יו"ר כחול לבן בני גנץ להרכבת ממשלה. בני גנץ ששילם מחיר כבד על הנכונות לשאת ולתת עם נתניהו להקמת ממשלת אחדות, יסיים היום את המנדט שלו שהיה רווי בקשיים. הנושא העיקרי עליו טרם הגיעו להסכמה בין הליכוד לכחול לבן זה בעניין הוועדה לבחירת שופטים. יו"ר המפלגה הודיע כי ימסור ב-21:00 "הצהרה דרמטית" שתעסוק במצב הפוליטי.

אלא שבדקות האחרונות, הודיעו מטעם שתי המפלגות כחול לבן והליכוד כי צוותי המשא ומתן להקמת ממשלת חירום לאומית דנים ברגעים אלו. כל זאת על מנת לאפשר בזמן שנותר להגיע להסכם שבסופו תוקם ממשלה ולא יצאו לבחירות רביעיות. הסוגיה שטרם באה על פתרונה היא הסוגיה המשפטית הכוללת את מבנה הוועדה למינוי שופטים.

השאלה הבוערת היא האם עד הערב יגיעו להסכמה בין כחול לבן לליכוד בכל זאת, או שיצאו בהצהרה חריפה נגד הליכוד. בכחול לבן כבר איימו כי אם נתניהו לא יישר קו עמם יפעלו בחקיקת חוקים נגדו, שלא יאפשרו לו לעמוד בראשות הממשלה. והמשמעות החמורה יותר היא בחירות רביעיות.