גנץ במסר לנתניהו: "ממשלת חירום - אבל לא בכל מחיר"

יו"ר כחול לבן פרסם ברכה לחג הפסח, וקרא לנתניהו לוותר על דרישותיו בנוגע לוועדה למינוי שופטים, המעכבות את הקמת הממשלה: "היינו קרובים מאוד לברך על המוגמר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/04/20 12:22 יד בניסן התשפ

גנץ במסר לנתניהו: "ממשלת חירום - אבל לא בכל מחיר"
בני גנץ בכנסת, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מתי תקום ממשלה בישראל? יו"ר כחול לבן ויו"ר הכנסת, ח"כ בני גנץ, פרסם היום (ד') ברכה לחג הפסח, והבהיר כי מפלגתו לא תתפשר על הרכב הוועדה למינוי שופטים, ולא תיכנע לדרישות הליכוד בנושא.

כחול לבן נגד נתניהו: "רוצה למנות שופטים בעצמו"

"זוהי עת צרה לישראל", כתב גנץ, "והמצב הפוליטי כפי שאתם בוודאי יודעים מורכב ודורש החלטות והכרעות". לדבריו, "עם ישראל ואזרחי ישראל מצפים מאיתנו המנהיגים לפעול גם בשדה הפוליטי. זוהי אינה עת למשחקים על זמן, לכיפופי ידיים ולפוליטיקה קטנונית. כך אני מחויב להתנהל".

גנץ טען כי המו"מ הקואליציוני כמעט הושלם השבוע: "כפי שאתם בוודאי יודעים, המשא ומתן ביננו לבין הליכוד להקמת ממשלת חירום לאומית כמעט והושלם בהצלחה השבוע. אף צד לא קיבל את כל דרישותיו, גם לא אנחנו. אבל כל צד קיבל את הדברים ההכרחיים עבורו בכדי שנוכל לשרת את אזרחי ישראל נאמנה בתקופה שלפנינו.
היינו קרובים מאוד לברך על המוגמר, ואז הגיעו נתניהו ואנשיו עם דרישה לפגוע בעבודה התקינה של הוועדה לבחירת שופטים בניגוד למה שכבר סוכם.
הודענו להם שאנו חפצים בהקמת ממשלת חירום לאומית - אבל לא בכל מחיר".

נתניהו. הסביר עמדתו

נתניהוצילום: פלאש 90. הדס פרוש

לדברי גנץ, "איחוד כוחות בשעת משבר הוא חשוב – אבל דווקא בשעות כאלו, שמירה על הדמוקרטיה ושלטון החוק למען עתיד ישראל, חשובה קריטית".

"אחיי ואחיותי, ישראל חשובה לי. אתם חשובים לי. כפי שהצהרתי מיומי הראשון בפוליטיקה - אפעל בכל כוחי למען עתיד טוב יותר לכולנו מכל מקום בו אהיה. נילחם ביחד בקורונה, נדאג לכלכלה, נדאג לכם. ולעולם לא נאפשר לפגוע בשלטון החוק והדמוקרטיה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן