סקר מנדטים: הליכוד מזנק לשיא, גוש הימין עם 64 מנדטים

המשא ומתן להרכבת ממשלה פוצץ, נכון לעכשיו, וסקר מנדטים חדש מעלה כי לליכוד ישתלם מאוד ללכת שוב לבחירות - 42 מנדטים, וגוש הימין לבדו מרכיב ממשלה יציבה. כחול לבן בראשות גנץ עם 18, יש עתיד עם 9

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/04/20 08:34 יד בניסן התשפ

סקר מנדטים: הליכוד מזנק לשיא, גוש הימין עם 64 מנדטים
נתניהו וגנץ, צילום: פלאש 90, מארק ישראל סלם, הדר פרוש

האם נלך שוב לבחירות? בהתחשב בהשתוללות נגיף הקורונה, וההגבלות החמורות של משרד הבריאות בניסיון למנוע את התפשטותו, לא נראה שיש אפשרות מעשית לכך, אך נכון לעכשיו המגעים להרכבת הממשלה בין הליכוד לכחול לבן עלו על שרטון, אחרי שנראה היה שהם לקראת חתימה, בשל המחלוקת על הוועדה למינוי שופטים.

גורמים בכחול לבן אמרו הבוקר ל'כאן' כי לנתניהו יש כרגע שתי אפשרויות - או לחזור לסיכום המקורי בין המפלגות על הרכב הוועדה למינוי שופטים - או ללכת לבחירות.

על פי סקר מנדטים חדש המתפרסם הבוקר (ד') ב'מעריב', ונערך על ידי מכון סמית בראשות רפי סמית, בחירות חדשות, בפעם הרביעית בתוך שנה וקצת, צפויות להיות משתלמות במיוחד עבור הליכוד. על פי תוצאות הסקר, המפלגה בראשות נתניהו מזנקת ל-42 מנדטים, שיא שלא נרשם מאז ימיו של יצחק שמיר.

במקום השני נמצאת כחול לבן של גנץ, עם 18 מנדטים, נתון מרשים יחסית אחרי הפיצול מלפיד ויעלון. הרשימה המשותפת עולה ל-16 מנדטים. ויש עתיד-תלם של לפיד ויעלון עם תשעה מנדטים בלבד.

בחירות

שוב נלך לבחירות?צילום: פלאש 90, הדס פרוש

ש"ס מקבלת בסקר 8 מנדטים, ויהדות התורה שבעה. גם מרצ, הפעם כמייצגת היחידה של השמאל הישראלי, זוכה לשבעה מנדטים, כמו גם ימינה בראשות נפתלי בנט. ישראל ביתנו עומדת על שישה מנדטים.

מפלגת העבודה לא עוברת את אחוז החסימה, כמו גם 'דרך ארץ', של יועז הנדל וצבי האוזר, וגשר בראשות אורלי לוי.

מבחינת חלוקת הגושים, גוש הימין זוכה ל-64 מנדטים, מה שיאפשר לנתניהו להרכיב את ממשלת החלומות שלו, גוש המרכז-שמאל יחד עם ישראל ביתנו עומד על 40 מנדטים בלבד, והרשימה המשותפת עם 16 מנדטים.