צעירי הימין התאחדו בקריאה לראש הממשלה: אל תפקיר את מערכת המשפט

חברי נוער מפלגות הימין - הליכוד, הבית היהודי, האיחוד הלאומי והימין החדש - יצאו בקריאה לראש הממשלה שלא למסור את הוועדה למינוי שופטים לכחול לבן: "אסור לימין לוותר על היכולת לקבוע את זהות השופטים שייבחרו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/04/20 13:56 יג בניסן התשפ

צעירי הימין התאחדו בקריאה לראש הממשלה: אל תפקיר את מערכת המשפט
נתניהו, צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

במכתב אותו יזמו צעירי האיחוד הלאומי ואליו הצטרפו צעירי הימין החדש, צעירי הבית היהודי וצעירי הליכוד, קוראים לראש הממשלה נתניהו לא לאפשר את מה שהם מכנים 'הפקרת משרד המשפטים והוועדה למינוי שופטים' לידי כחול לבן.

במכתב אותו שלחו לאחר שנחשפו גם הם לפרסומים על הוויתורים הצפויים של ראש הממשלה בנימין נתניהו במשא ומתן בנושא מערכת המשפט כותבים "אנו, צעירי מפלגות הימין, הזדעזענו לשמוע שבכוונתך לוותר על משרד המשפטים והועדה למינוי שופטים ולהעבירם לידי מפלגת כחול לבן".

מכתב נוער הימין

מכתב נוער הימיןצילום: ללא

הצעירים כותבים ומוסיפים כי "מדינת ישראל זקוקה נואשות להחזרת האיזון במערכת המשפט בישראל, על כל פקידיה, יועציה, פרקליטיה ושופטיה, והשבתה למקומה הראוי בתוך משולש האיזונים בין הרשויות. רק לאחרונה חווינו על בשרנו תקדים מסוכן בו בית המשפט העליון רומס את עקרון הפרדת הרשויות ועצמאות הכנסת. חדשות לבקרים אנו נדהמים יחד עם כל בית ישראל מפסיקות בג״צ ההופכות נועזות ואקטיביסטיות, ומתרחקות יותר ויותר מכוונת המחוקק.

"בארבע השנים הקרובות צפויים להתחלף 5 שופטי בית המשפט העליון מתוך 15 סה"כ, ביניהן גם הנשיאה. אסור לימין לוותר על היכולת לקבוע את זהות השופטים שייבחרו, ובטח שלא להפקיר את ההחלטה בידי אנשי שמאל מובהקים שמעוניינים בהמשך המהפכה של אהרון ברק.

"אנו בטוחים שאתה שהובלת לאחדות את גוש הימין שהיה נאמן לך שלוש מערכות בחירות הגעת להצעת פשרה זו בלית ברירה ובצל משבר חמור.  אך אנו קוראים לך בשם דור העתיד הצפוי להתמודד עם השלכות החלטתך לא להפקיר את מערכת האיזונים בין הרשויות לאלו שיאפשרו לעקר את הריבון מיכולתו לשלוט".