בקולות המשותפת: תכנית הסיוע הכלכלית אושרה במליאה

62 ח"כים תמכו בחוק היסוג של תכנית הסיוע הכלכלית של הממשלה. סיעת ימינה נעדרה מההצבעה, שעברה בקולותיהם של שלושה מחברי הרשימה המשותפת. קשישים סיעודיים יקבלו תוספת

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/04/20 07:47 יג בניסן התשפ

בקולות המשותפת: תכנית הסיוע הכלכלית אושרה במליאה
הכנסת בימי הקורונה, צילום: דוברות הכנסת - שמוליק גרוסמן

מליאת הכנסת אישרה הלילה (ג') בקריאה שלישית את חקיקת היסוד של תכנית הסיוע הכלכלית למשק בשל הקורונה, לה נדרש רוב של 61 ח"כים. בהנחיית יו"ר הכנסת ויו"ר כחול לבן, בני גנץ, כלל חברי סיעת כחול לבן (למעט ח״כ רם שפע שנולד לו בן אמש) לרבות חברי הכנסת פרץ ושמולי מסיעת העבודה, התגייסו כדי להבטיח רוב להעברת החקיקה. 62 ח"כים הצביעו בעד, ללא מתנגדים.

סיעת ימינה נעדרה מההצבעה, כמו גם ראש הממשלה נתניהו, השוהה בבידוד, וכן שר הבריאות ליצמן שחולה בקורונה. ההצבעה עברה בקולותיהם של שלושה מחברי הרשימה המשותפת - אוסמה סעדי, עאידה תומא סלימאן ואחמד טיבי, שלגלג בטוויטר: "חוק משק המדינה , 90 מיליארד שח עבר ב62 קולות. עבר בקולות 3 חברי המשותפת. 62-3=59 ואז זה לא היה עובר. אופס.."

לאחר מאבק של ח"כ איציק שמולי, אושרה דרישתו להגדיל את המענקים המיוחדים ב-450 שקל נוספים *לכ-350 אלף קשישים סיעודיים ומקבלי השלמת הכנסה. הוחלט כי עבורם המענק הכולל יעמוד על 950 שקל לכל קשיש עני או סיעודי. 

ח״כ שמולי אמר: "קשישים רבים נמצאים במצוקה גדולה ובמחסור של ממש. זה המעט שנוכל לעשות עבורם בחג, ובהמשך נעשה עוד יותר. אני מודה לחבריי עמיר פרץ ואבי ניסנקורן על ההובלה המשותפת, וכמובן לבכירי משרד האוצר בראשות השר כחלון, שי באבד ושאול מרידור שגילו רגישות מיוחדת ונעתרו לבקשה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן