בדרך להרכבת ממשלה: נתניהו וגנץ הנחו את צוותיהם להגיע להסכמות בהקדם

ראש הממשלה ויו"ר כחול לבן הוציאו הודעה משותפת בה נאמר כי הנחו את צוותיהם להביא לסיום המחלוקות בהקדם האפשרי. כחול לבן צפויה לקבל את תיק המשפטים ואולי גם את תיק הבריאות. בימינה כועסים ולא פוסלים ישיבה באופוזיציה

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/04/20 21:01 י בניסן התשפ

בדרך להרכבת ממשלה: נתניהו וגנץ הנחו את צוותיהם להגיע להסכמות בהקדם
ארכיון, צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

האם הקמת ממשלת חירום בדרך? ייתכן שכן. בהודעה משותפת שהוציאו אמש (ו') ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ, טוענים השניים כי קיימו שיחה עניינית וטובה, בה הושגו הבנות שעשויות לאפשר בקרוב את הקמת הממשלה. עוד מסרו השניים כי הנחו את צוותי המשא ומתן להוסיף ולהיפגש בהמשך בכדי להביא לחתימה על הקואליציה בהקדם האפשרי.

נזכיר, כי בשבוע שעבר חלה התקדמות בין המפלגות, כאשר בליכוד נטו להסכים לכחול לבן לקבל את תיק הבריאות ותיק המשפטים, חרף התקוממות מצידה של מפלגת ימינה, שאף דרשה הבהרות מראש הממשלה. מדיווחים שעולים לפני דקות אחדות, עושה רושם כי יו"ר ימינה נפתלי בנט יעמוד על רגליו האחוריות ולא יאפשר דחיקה של ימינה לשוליים, כאשר על פי הדיווחים, טען שר הביטחון בפני ראש הממשלה כי מבחינתו ימינה יכולה לשבת גם באופוזיציה.

בתוך כך, המשא ומתן בין הליכוד לכחול לבן גרר לגל ביקורות, כאשר מדווחים עלה כי במהלך הפגישות הוצע להעניק למממלא מקום ראש הממשלה תנאים דומים לרה"מ עצמו, כאשר הוא מקבל מעון ייעודי, אבטחה ויועצים. לא היה ברור מי מהצדדים העלה את היוזמה ושני  הצדדים מיהרו להכחיש, אולם הדבר גרם לביקורות כאמור.

עם זאת, המשא ומתן עשוי להניב פירות, שכן נראה כי כחול לבן תקבל את תיק המשפטים עליו ניהלה מאבק ממושך, ועשויה גם לקבל את תיק הבריאות במידה  והשר המכהן ליצמן יכנע למסע הלחצים. נזכיר, כי לשכתו של ליצמן עדכנה כי השר אמנם נדבק בקורונה, אך ממשיך לנהל את משבר הקורונה מדירת הבידוד בה הוא שוהה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן