איילת שקד: "אם בממשלה המתגבשת לא יוסכם על החלת ריבונות - אין לה זכות קיום"

חבר הכנסת יוצאת בהצהרה במספר נושאים לקראת הקמת הממשלה. על יחסי נתניהו וגוש הימין: " לפני שהליכוד חותם הסכם עם כחול לבן, הוא צריך קודם לעגן את ההסכמים בתוך הגוש". עוד הוסיפה: "אין לנו שום כוונה לשבת בממשלת שמאל תחת נתניהו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/04/20 19:13 ז בניסן התשפ

איילת שקד: "אם בממשלה המתגבשת לא יוסכם על החלת ריבונות - אין לה זכות קיום"
איילת שקד. הצהרות חריפות , צילום: פלאש 90

במקביל להתמודדות עם נגיף הקורונה, ראש הממשלה עוסק גם בהסכמים קואליציוניים להקמת ממשלה רחבה. אלא שחברת הכנסת איילת שקד, מימינה חוששת מאוד מההטבות שתקבל מפלגת כחול לבן על חשבון גוש הימין והמפלגה שלה. בהתחשב בעובדה כי מפלגתה מונה רק שישה חברי כנסת, יש הצדקה לחשש כי נתניהו ישים את ימינה בתחתית סדרי העדיפויות.

https://www.facebook.com/ayelet.benshaul.shaked/videos/2542912152632000/

"לאורך השנה וחצי האחרונות התנהלנו כגוש הימין ותמכנו בנתניהו , ההסכמה הייתה שגם אם תהיה ממשלת אחדות המחנה כולו הולך ביחד" הודיעה שקד בעמוד הפייסבוק שלה. "לפני שהליכוד חותם הסכם עם כחול לבן, הוא צריך קודם לעגן את ההסכמים בתוך הגוש. זו הייתה ההתחייבות של ראש הממשלה ואני מקווה שיעמוד בזה. לפי מה שאנו שומעים, לתת גם את משרד הביטחון, המשפטים והתקשורת לגוש השמאל, זה תשלום כבד מאוד".

ואכן היא מתייחסת גם להודעה כי כי ככל הנראה אבי ניסנקורן יהיה שר המשפטים ועמיר פרץ שר הכלכלה: "מבחינתנו לתת את משרד הכלכלה ומשרד המשפטים לראשי ההסתדרות- זה לא עובר לנו אידאולוגית בגרון.  אני כשרת משפטים, הכנתי תקנות שקיפות על ההסתדרות וזה היה צעד חשוב לי".

עוד כתבה כי החלת הריבונות היא סף חשוב להצטרפות של ימינה לקואליציה: "אם בממשלה המתגבשת לא יוסכם על החלת ריבונות תוך חודש בלי תנאים אין לה זכות קיום. אני קוראת לראש הממשלה, שלא יעשה שום הסכם עם כחול-לבן מבלי שיהיה ברור חד משמעית , שאנחנו מחילים ריבונות, בלי ווטו , בלי תמיכות של מדינות כאלה או אחרות , חייבים לעשות את זה עכשיו". גם ראש המפלגה, נפתלי בנט, רמז על דברים דומים היום בצהריים כשאמר שזה לא פחות מכובד להיות חבר כנסת ולא שר.