ינון נפרד מהכנסת: "שמרו על הייעוץ המשפטי לכנסת כאי של מצוינות, אל תאפשרו לפגוע באופיו"

היועץ המשפטי לכנסת נפרד מתפקידו ומשגר מכתב לחברי הכנסת בו הוא מסביר את חשיבות התפקיד ומסביר "דווקא הממשלה ולא בית המשפט היא שמציבה בפני הכנסת אתגרים יום - יומיים במימוש ייעודה"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 01/04/20 16:13 ז בניסן התשפ

ינון נפרד מהכנסת: "שמרו על הייעוץ המשפטי לכנסת כאי של מצוינות, אל תאפשרו לפגוע באופיו"
יועמ"ש הכנסת ינון. מסיים תפקיד, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

היועץ המשפטי לכנסת, עו"ד איל ינון, מסיים את תפקידו ברשות המחוקקת, ונפרד היום (ד') מחברי הכנסת במכתב רשמי שהוא כותב להם. ינון שהיה בחלק מהזמן בעין הסערה התקשורתית, ייזכר כמי שכפה על יו"ר הכנסת להעלות להצבעה את אפשרות החלפתו, כמו גם התערבותו במשפט נתניהו, לה זכה לביקורת רבה, עקב ניחוח של ניגוד אינטרסים שעלה לכאורה בהתערבות זו. 

"כולי תקווה כי תשכילו לשמור על הייעוץ המשפטי לכנסת כאי של מצוינות, ולא תאפשרו לפגוע באופיו. בניגוד לדימוי הרווח, דווקא הממשלה ולא בית המשפט, היא זו שמציבה בפני הכנסת אתגרים יום - יומיים במימוש ייעודה" טוען היועץ המשפטי.

"גם אם חולקים על פסיקה הניתנת במסגרת ביקורת חוקתית של בג"ץ על חקיקת הכנסת, לא ניתן להתעלם מכך שבכל הפרשות שהגיעו לפתחו ושבבסיסן עמד קונפליקט מוסדי בין הממשלה לכנסת, עמד בית המשפט העליון לצידה של הכנסת והגן עליה מפני רצונה של הממשלה להחלישה. הצורך להכריע בסוגיות רגישות מאד וטעונות הביא לראשונה לניסיון להטיל ספק בניטרליות שכה הקפדתי עליה ושהיא בעיני אבן יסוד בעבודת הייעוץ המשפטי לכנסת. אין לי אלא להצטער על כך ולקוות כי ניסיונות שכאלה לא יהיו עוד מנת חלקם של היועצים המשפטיים בכנסת" מסיים ינון את דבריו.