המשא ומתן תקוע, בכחול לבן שולחים מסר לנתניהו

גורמים בכחול לבן אומרים כי אם המו"מ הקואליציוני לא יתקדם בימים הקרובים, יקודם במליאה החוק נגד נתניהו. בליכוד לא מוותרים על הדרישה להחיל סיפוח בחודשים הקרובים, על מינוי אדלשטיין ליו"ר הכנסת ועל זהות שר המשפטים

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/04/20 14:29 ז בניסן התשפ

המשא ומתן תקוע, בכחול לבן שולחים מסר לנתניהו
נתניהו וגנץ, צילום: פלאש 90, נועם ריבקין, מארק ישראל סלם

המשא ומתן הקואליציוני נתקע, ובכחול לבן שולפים את הקלף החזק ביותר נגד נתניהו. גורמים בכחול לבן אמרו היום (ד'), כי "אם נתניהו לא יתקדם במשא ומתן, נחדש תוך ימים את החקיקה נגדו", כך דיווח פרשן חדשות 12, עמית סגל. מדובר כזכור בהעברת החוק האוסר על מי שהוגש נגדו כתב אישום לכהן כראש ממשלה, הצעה שנראה, נכון לעכשיו, כי יש לה רוב בכנסת.

על פי דיווח בחדשות 12, המשא ומתן בין כחול לבן לליכוד נתקע, בעיקר בשל מספר דרישות של הליכוד, שנראה היה שיש הסכמה לגביהן, אך בליכוד מסרבים להתפשר. בראשן מינוי יולי אדלשטיין ליו"ר, דרישה שבכחול לבן מתנגדים לה, נכון לעכשיו, מינוי ח"כ אבי ניסנקורן לשר המשפטים, מינוי אליו מתנגדים בליכוד, כל עוד אין מנגנון קבלת החלטות שווה בשווה, וכן דרישת הליכוד לקדם את סיפוח יהודה ושומרון כבר בחצי השנה הקרובה.

אדלשטיין חותם על תשובתו לבג"ץ

אדלשטיין. סלע מחלוקתצילום: דוברות

גורמים בליכוד צוטטו בחדשות 12 כי דרישת כחול לבן לדון בקווי היסוד של הממשלה רק אחרי משבר הקורונה "זה לא הגיוני, מאחר ותוך חצי שנה יסגר חלון ההזדמנויות לסיפוח. לא נקים ממשלת שמאל". מנגד אמרו גורמים בכחול לבן: "יש רוב של 61 לימין כך שמנסים להבטיח את ההשפעה שלנו".

בנוסף, נראה שנתניהו נסוג מעט מההסכמות שהושגו, בעיקר בעקבות הזעם הרב בליכוד ובגוש הימין על חלוקת התיקים, שמעניקה 15 משרדי ממשלה ל-17 הח"כים של כחול לבן המצטרפים לקואליציה, וכן בשל הרצון לשמור על גוש הימין ועל ימינה, שצפויה להיפגע קשה מהקמת הממשלה.

גורם נוסף המעורב במו"מ צוטט בחדשות 12: "עושים מאמצים אבל לא בטוח שתקום ממשלה".