חקיקה מיוחדת בכנסת: הצבעה במליאה - מהבית

הכנסת צפויה להעביר עוד לפני הפסח חוק שיאפשר לח"כים הנמצאים בבידוד להצביע מהבית, אחרי שיעברו זיהוי קולי וחזותי: "כולם מבינים את הצורך להבטיח שהכנסת תוכל לתפקד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/04/20 10:55 ז בניסן התשפ

חקיקה מיוחדת בכנסת: הצבעה במליאה - מהבית
הכנסת בימי הקורונה, צילום: דוברות הכנסת - שמוליק גרוסמן

עידן חדש בכנסת. בשבוע הבא תעלה במליאה הצעת חוק לאישור בזק, לשינוי חוק יסוד הכנסת, שנועדה לאפשר לח"כים הנמצאים בבידוד בשל הקורונה להשתתף בדיוני הוועדות ובמליאה, וכן להצביע באמצעות כלים טכנולוגיים. ההצעה תעלה כהוראת שעה לשלושה חדשים. כך פורסם הבוקר (ד') ב'ישראל היום'.

את המהלך יזמו הח"כים אבי ניסנקורן ויזהר שי (כחול לבן) שאמר בשיחה עם ישראל היום כי "יש חשיבות רבה לכך שהתיקון לחוק יאושר בהקדם, כדי שהכנסת תוכל לתפקד ולא תשותק אם כמה עשרות ח"כים יהיו בבידוד, או שח"כים מסיעה מסוימת יידרשו להישאר בבידוד ואז תהיה בכך משום פגיעה בדמוקרטיה".

ח"כ יזהר שי

ח"כ יזהר שיצילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90

התיקון לחוק ינוסח כך: "השתתפות בדיון ובהצבעה מרחוק במצב חירום (הוראת שעה) - ח"כים שאינם יכולים לנכוח בישיבה של הכנסת או של ועדה של הכנסת, בשל הדבקה או חשש להדבקה, לרבות בידוד, בקשר לנגיף הקורונה החדש, יהיו רשאים להשתתף מרחוק בדיון ובהצבעה במליאת הכנסת ובוועדות הכנסת, אף אם אינם נמצאים במקום שבו מתקיימת הישיבה, באמצעות כלים טכנולוגיים המאפשרים זיהוי קולי וחזותי; פרטים ייקבעו בחוק או בכללים שתקבע ועדת הכנסת".

עוד דווח כי הכוונה היא להקים ועדת משנה מיוחדת לנושא, במטרה לזרז את העברת החוק ככל הניתן, כדי שהח"כים הנמצאים בבידוד כרגע, ואלה שייכנסו לבידוד אם וכאשר, יוכלו להתחיל לעבוד בהקדם. ניסנקורן ושי מקווים שהמהלך יזכה לתמיכה של כל סיעות הכנסת, ואמרו כי "כולם מבינים את הצורך להבטיח שהכנסת תוכל לתפקד".