ועדת הכספים משנה את סדרי העדיפויות, חשש במפלגות החרדיות מפגיעה בתקציבים

יו"ר וועדת הכספים החדש, חבר הכנסת עודד פורר, הבהיר כי משרתים בצבא ובשירות לאומי יהיו הראשונים בסדרי העדיפויות. "כל מי שנושא בנטל חייב להיות ראשון בתור". המפלגות החרדיות חוששות מפגיעה תקציבית

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/03/20 09:57 א בניסן התשפ

ועדת הכספים משנה את סדרי העדיפויות, חשש במפלגות החרדיות מפגיעה בתקציבים
פורר. משנה את סדרי העדיפויות, צילום: יונתן סינדל / פלאש 90

יו"ר וועדת הכספים החדש בכנסת, ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו), נכנס רק שלשום לתפקידו אך נראה כי הוא מאותת לראשונה לאן מועדות פניו ומהו סדר העדיפויות של הזרמת התקציבים בכנסת. בראיון שהעניק פורר לכלכליסט הוא מסביר כי הראשונים בתור לקבל תקציבים על ידי הוועדה שבראשותו הם הלוקחים חלק בנטל המדיני.

"מבחינה עקרונית, ברור לחלוטין שסדרי העדיפויות משתנים. אנחנו נעדיף את מי ששירת שירות צבאי או לאומי ומשרת במילואים ומשתתף בכוח העבודה. כל מי שנושא בנטל חייב להיות ראשון בתור", מבהיר היו"ר החדש, שהחליף את קודמו בתפקיד, חבר הכנסת משה גפני. 

יצויין, כי פורר מוגדר כיו"ר הזמני של אחת הוועדות החשובות בכנסת, אך ייתכן ומינוי יישאר בתוקפו למשך ששת החודשים הקרובים. במידה והמשא ומתן בין הליכוד לכחול לבן יעלה של שרטון, המצב הפוליטי עשוי להיכנס לקיפאון של שישה חודשים, במה שישאיר את פורר בתפקידו. תסריט שכזה מעורר חשש בקרב המפלגות החרדיות, שהיו רגילות להראיות הראשונות בדרי העדיפיות של וועדת הכספים. את הדיון שנערך הוועדה אמש חברי הכנססת של המפלגות החרדיות החרימו, כמו גם ח"כים מטעם הליכוד. ייתכן ודיונים נוספים יוחרמו, בהתאם לצעדי הוועדה.