גנץ מתרחק מאחדות: הפערים ביני לבין נתניהו מהותיים

יו"ר כחול לבן מגיב לראש הממשלה, שהזמין אותו מוקדם יותר לפגישה על מנת לדון עמו על הקמת ממשלת אחדות. "קודם כל נחזיר את הדמוקרטיה הישראלית לתפקד - אחר כך נרכיב ממשלה שתטפל בקורונה"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 24/03/20 18:50 כח באדר התשפ

גנץ מתרחק מאחדות: הפערים ביני לבין נתניהו מהותיים
בני גנץ. פערים מהותיים מול נתניהו, צילום: פלאש 90

יו"ר כחול לבן בני גנץ, לא צפוי להיענות להזמנתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ולהיפגש עמו בקרוב. גנץ מסביר בפוסט שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו, כי עוד בטרם יעסוק בהרכבת הממשלה, ברצונו לוודא כי הכנסת מתפקדת, וכי המהלכים הדמוקרטיים שצריכים להתבצע אכן יקרו. 

"קודם כל נחזיר את הדמוקרטיה הישראלית לתפקד - אחר כך נרכיב ממשלה שתטפל בקורונה ובאתגרים הנוספים שעל הפרק", מבהיר גנץ, "אזרחי ישראל, מה שאנחנו רואים בשבוע האחרון הוא חסר תקדים - כחול לבן בראשותי יצאה למאבק על המובן מאליו: הקמת ועדות הכנסת שיוכלו לשרת את האזרחים –לאפשר מתן פיצויים לעצמאים, לדאוג לחוסנו של הביטוח הלאומי, לבחון את שיטות המעקב אחרי האזרחים ולסייע ככל הניתן במתן פתרונות לאזרחי ישראל בנושא וירוס הקורונה"

"אתמול הקמנו את ועדת הכספים וועדת חוץ וביטחון, והיום הקמנו גם ועדה שתטפל בנושא הקורונה וועדות נוספות שהן קריטיות בעת הזו", מוסיף יו"ר כחול לבן, "עד מחר, לפי פסק הדין של בג"ץ, נמנה יו"ר כנסת כפי שמתחייב במדינה דמוקרטית. לא יעזרו הספינים, המתקפות משולחות הרסן על בית המשפט, עליי ועל שותפיי. אני קודם כל אחזיר את הדמוקרטיה הישראלית לתפקוד מלא - ללא פחד וללא מורא. אחר כך בכוונתי לדון בכל הדרכים האפשריות להקים ממשלת אחדות שתיאבק בקורונה ותטפל באתגרים הנוספים שלפתחנו.

לסיום דבריו, ביקש גנץ ךסתור את דבריו של נתניהו, שטען מוקדם יותר כי הפערים בין המלפגות לא משמעותיים. "נתניהו, הפערים ביננו מהותיים. אני נאבק על חובת הפעלתה של הדמוקרטיה הישראלית, ואני מקווה שתצטרף אליי במאמצים האלו. וחשוב מכך – עליך לומר באופן ברור לעם ישראל שאת פסיקות בית המשפט ממלאים ושבישראל לא תהיה אנרכיה. אסור שבשם משבר הקורונה שמחייב טיפול מעמיק – רפואי,חברתי וכלכלי, תירמס הדמוקרטיה הישראלית. לא במשמרת שלי."

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן