סערה בוועדה המסדרת. מיקי זהר לח"כים הערבים: "מכרתם את בן הברית שלכם"

הוועדה המסדרת התכנסה לישיבתה הראשונה, וכבר נתקלה בסערה על רקע הניסיון של כחול לבן לבחור יו"ר כנסת. מיקי זהר לכחול לבן: "עריצות הרוב תחזור אליכם כבומרנג"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 23/03/20 21:49 כז באדר התשפ

סערה בוועדה המסדרת. מיקי זהר לח"כים הערבים: "מכרתם את בן הברית שלכם"
ישיבת הוועדה המסדרת, על פי הנחיות משרד הבריאות, צילום: דוברות הכנסת

הוועדה המסדרת של הכנסת, שהקמתה אושרה במליאה מוקדם יותר, התכנסה לישיבתה הראשונה הערב (ב'). בשל הנחיות משרד הבריאות במסגרת המאבק בהתפשטות הקורונה, נערכה ישיבת הוועדה, בה חברים 17 ח"כים, בשני אולמות נפרדים, ושודרה בשידור ישיר בשניהם.

סערה התחוללה בוועדה בנוגע לבחירת יו"ר ועדת הכספים, ובשל המצב הפוליטי. ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) פנה לחברי הכנסת של כחול-לבן ותקף אותם: "ביטלתם נוהג של התנהלות בתקופות ביניים, הכנסתם פוליטיקה לסדרי העבודה בכנסת בזמן פגרת בחירות ובתקופת ביניים עד הקמת ממשלה, לרבות ניסיון להחליף את יו"ר הכנסת. הכל אתם עושים בשם עריצות הרוב. מה שלא הייתם עד לאחרונה.
היום אנחנו מיעוט, מחר אולי נהיה הרוב. עריצות הרוב תחזור אליכם כבומרנג. אתם נוהגים כך בזמן שאתם יודעים שאין לכם כל סיכוי להרכיב ממשלה, אבל אתם פועלים לדרוס את המיעוט הרגעי. ואתם לא מנהלים מו"מ אלא רק מציעים הצעות סרק. ביום שאתם תהיו מיעוט יהיו לנו כל הצידוקים לפעול בדרך שאתם נוהגים היום". 

ישיבת הוועדה המסדרת, על פי הנחיות משרד הבריאות

ישיבת הוועדה המסדרת, על פי הנחיות משרד הבריאותצילום: דוברות הכנסת

ח"כ זוהר תקף את הח"כים מהרשימה המשותפת, על רקע תמיכתם בהחלפת יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, בח"כ עודד פורר מישראל ביתנו: "מכרתם את האיש שהיה בן ברית שלכם כל השנים, יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, ואתם נותנים לאויב הכי גדול שלכם אביגדור ליברמן, שדגל בטרנספר את הכבוד לקבל את הוועדה הזו". 

ח"כ אסף זמיר (כחול-לבן) השיב לזוהר: "עשר שנים מדינת ישראל ספגה פלגנות, שנאה, אז אתם מדברים על פגיעה בנוהג ועריצות? יש יו"ר כנסת שלא מפנה את כיסאו כבר שבוע למרות שיש רוב שרוצה להחליפו, שר משפטים שקורא לנשיאת בית המשפט העליון לבוא עם משמר בתי המשפט לפתוח את הכנסת. אתם מתנהגים בכוחנות, אז איך אתם מדברים על עריצות? הכי נורא, שאתם עוד שומרים על פאסדה שאתם מתעסקים בקורונה".