בלאגן במליאה, דגל שחור מעל הדוכן

יוליה מלינובסקי מישראל ביתנו נופפה בדגל שחור מעל דוכן המליאה, וסירבה לרדת ממנו: "אתה סיימת את זמנך", אמרה לאדלשטיין. יו"ר הכנסת בפתח הישיבה: "הופצו שקרים, הכנסת לא נסגרה לרגע"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 23/03/20 16:50 כז באדר התשפ

בלאגן במליאה, דגל שחור מעל הדוכן
הדיון בהקמת הוועדה המסדרת, צילום: דוברות הכנסת - שמוליק גרוסמן

בלאגן במליאת הכנסת. אחרי החלטת בג"ץ כי על יו"ר הכנסת לקיים דיון בבחירת יו"ר קבוע עד ליום רביעי, וקריאות של ח"כים בימין לאדלשטיין להתעלם מההחלטה, ומנגד ההפגנה של אנשי שמאל וח"כים מהשמאל, תוך הפרת הנחיות משרד הבריאות, נפתחה אחר הצהריים (ב') ישיבת המליאה.

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין אמר בפתח הישיבה כי "בניגוד לשקרים שהופצו לאחרונה, הכנסת לא נסגרה לרגע. הכנסת עבדה בשבוע שעבר לפי כל לוחות הזמנים כמו בכל שבוע במשך עשרות השנים האחרונות".
לדברי אדלשטיין, "הכנסת נפתחה עכשיו על מנת שעוד היום נוכל להקים את הוועדות שהחוק קובע שאנחנו צריכים להקים, על מנת לעשות את תפקידנו ולפקח על הממשלה במצב הלא פשוט הזה".

ח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו), נופפה בדגל שחור מעל הדוכן, כשעלתה לנאום. כשהורה לה אדלשטיין לרדת מהדוכן כי זמנה הסתיים אמרה לו: "אתה סיימת את זמנך, לא בחרתי בך".

יו"ר הכנסת אדלשטיין והשרה רגב בדיון

יו"ר הכנסת אדלשטיין והשרה רגב בדיוןצילום: דוברות הכנסת - שמוליק גרוסמן

חברי הכנסת רם בן ברק ואלון שוסטר (כחול לבן), הנמצאים בבידוד לאחר שבאו במגע עם חולה קורונה, הגיעו לכנסת להצביע. השניים הגיעו כל אחד במכוניתו באופן עצמאי, בכנסת פתחו עבורם נתיב ישיר אל פתח המשכן, כך שלא יצטרכו ליצור מגע עם אף אחד, והם יישבו ביציע האורחים הריק, ומשם יישבעו אמונים ויצביעו על הקמת הוועדות.

בגוש הימין, שחבריו תכננו בתחילה להחרים את הדיון, מתכננים פיליבסטר אל תוך הלילה, כדי לעכב ככל שניתן את ההצבעה על החלפת יו"ר הכנסת, אותה מתכננים בכחול לבן.

אדלשטיין תקף את חברי הכנסת שהשתתפו בהפגנת השמאל, על שהפרו את הנחיות משרד הבריאות: "אני קורא לכל חברי הכנסת ולכל באי המשכן, לשמור על ההנחיות שעשינו בהתאם להוראות משרד הבריאות. ואם כבר אנחנו מדברים על שמירה על ההנחיות - כרגע יש הפגנה מול הכנסת. כמי שהשתתף בעצמו לפני כניסתי לפוליטיקה ואחרי כשהייתי כבר חבר כנסת במאות רבות של הפגנות, אני מכיר ומעריך את זכות האזרחים להפגין. אך אנא, במצב שאנחנו נמצאים בו אל תסכנו אחד את השני, אל תסכנו את אנשי המשמר ואת אנשי המשטרה, שימרו על ההנחיות.
אי אפשר להסביר לאזרח שמקבל קנס מכיוון שיצא להשתזף בחוף הים, שלחברי כנסת מותר להתחבק עם המפגינים או אחד עם השני, ולשים את התמונות בפייסבוק".