בימין תוקפים את החלטת בג"ץ: "בג"ץ לא קובע ולא שם עצמו מעל הכנסת"

החלטת בג"ץ המכריחה את אדלשטיין לאפשר הצבעה ליו"ר חדש לכנסת, מעוררת זעם בימין. יריב לוין: "אם הנשיאה חיות רוצה היא מוזמנת להגיע, כך יהיה ברור שמדובר בהפיכה שלטונית" בכחול לבן השיבו לו: "בגין היה מתבייש בך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/03/20 14:41 כז באדר התשפ

בימין תוקפים את החלטת בג"ץ: "בג"ץ לא קובע ולא שם עצמו מעל הכנסת"
יריב לוין, צילום: הדס פרוש/פלאש 90

ההחלטה של בג"ץ להציב אולטימטום ליולי אדלשטיין, כי אם לא יאפשר לקיים הצבעה לבחירת יו"ר כנסת עד מחרתיים הם יכריעו נגדו, עוררה כעס בקרב גוש הימין. שר התיירות יריב לוין הגיב להחלטת בג"ץ: "בית המשפט השתלט באופן רשמי על הכנסת, ומהיום הפך העליון את יו״ר הכנסת לחותמת גומי, כאשר את הכנסת והמליאה מנהלים שופטי העליון. אין דבר כזה באף דמוקרטיה. אני קורא ליו״ר הכנסת להודיע שרק הוא יקבע מתי המליאה תתכנס ומה יהיה על סדר יומה".

עוד הוסיף: "אם הנשיאה חיות רוצה לשים עצמה מעל הכנסת, היא מוזמנת להגיע לבניין עם משמר בתי המשפט ולפתוח את ישיבת המליאה בעצמה. כך יהיה ברור שמדובר בהפיכה שלטונית של קומץ שופטים הבוחרים את עצמם בחדרי חדרים. אגב, אולי כדאי שנשיאת העליון תוותר לזמן מה על שאיפותיה לשלוט בכנסת, ותתפנה סוף סוף לכנס את בית המשפט לדון באינספור תיקים שממתינים חודשים ושנים לדיון ולהכרעה, ובכך תסתיים הפגיעה הקשה בזכויות המתדיינים המחכים לשווא להכרעה בעניינם".

בכחול לבן השיבו לו: "אדוני השר לוין, מנחם בגין הסנדק שלך, היה מתבייש במה שכתבת. 
דמוקרטיה היא דמוקרטיה ולא רק כשנוח לכם ולנתניהו. תכבדו את הכרעת הרוב ותפסיקו לפגוע במוסדות המדינה".

;

אך לא רק לוין עומד לצד אדלשטיין, גם שרת המשפטים לשעבר ח"כ איילת שקד אמרה כי "הדמוקרטיה בישראל לא 'מתה'. יש כאלו שמנסים להרוג אותה וזה לא יו"ר הכנסת. אלו שפונים לבג"ץ בשבתו כגננת של הכנסת, הם אלו שממיתים את הדמוקרטיה. בדמוקרטיה בג"ץ לא קובע לכנסת כיצד להתנהל ולא שם עצמו מעל הכנסת. רק הכנסת סוברנית להחליט מתי תתכנס ומתי תצביע בהתאם לחוק ולתקנון. לא בג"ץ".

השר בצלאל סמוטריץ' התייחס גם הוא: "אני קורא לאדלשטיין לא להיכנע להתערבות הבוטה של בג"ץ בעבודת הכנסת ולסרב לקבל את תכתיביו. החלטת בג"ץ, כמו עצם התערבותו של מנדנבליט בהליך, הם רמיסה של עקרון הפרדת הרשויות ואסור בשום אופן לקבל אותה. זה הרגע שהכנסת צריכה לעמוד על עצמאותה מול דורסנות הרשות השופטת".

שר המשפטים אמיר אוחנה כתב על החלטת בג"ץ: "לו אני יו"ר הכנסת, אני משיב: לא".