משרד הבריאות נגד בנט: "יורה בנגמ"ש, פועל ממניעים אישיים"

במשרד הבריאות טוענים כי שר הביטחון מנסה להשתלט על ניהול משבר הקורונה, מתוך שיקול פוליטי אישי, וכי הדבר פוגע בהתנהלות המערכתית של הממשלה. בנט: "דוחף להגדלת מספר הבדיקות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/03/20 08:11 כו באדר התשפ

משרד הבריאות נגד בנט: "יורה בנגמ"ש, פועל ממניעים אישיים"
נפתלי בנט, צילום: פלאש 90

המאמצים לבלימת ההדבקה ההמונית בנגיף הקורונה נמשכים, אך בממשלה כבר החלו כיפופי הידיים וההאשמות. גורמים במשרד הבריאות מאשימים הבוקר (א') את שר הביטחון, נפתלי בנט, שמשרדו מבצע פעולות שונות במסגרת המאבק בהתפשטות הקורונה, כמו הקמת המלוניות לחולים, המאמץ להגדלת הבדיקות ועוד, כי הוא פועל ממניעים אישיים ופוגע במאמץ המערכתי.

תקנות משרד הבריאות

תקנות משרד הבריאותצילום: משרד הבריאות

על פי דיווח ב'כאן', בכירים במשרד הבריאות אמרו כי בנט זיהה הזדמנות להתבלט, ופועל במטרה להשיג אהדה ציבורית ולגרוף רווח פוליטי. עוד טענו הבכירים כי במשרד הביטחון הופכים את הדיונים המתקיימים בנושא הקורונה לעימות לא ענייני. גורם במשרד הבריאות אמר: "אנחנו בחזית והם יורים בנגמ"ש תוך כדי המלחמה".

מלשכת שר הביטחון נמסר בתגובה: "מזה מספר שבועות דוחף שר הביטחון, נפתלי בנט, להגדלת מספר הבדיקות היומי ל-30 אלף ביום במטרה לזהות חולי קורונה, להוציא אותם מהקהילה ולהעבירם למלוניות על מנת לקטוע את שרשרת ההדבקה".

עוד נמסר מלשכת בנט: "קצב יומי של 2,000-3,000 בדיקות אינו מספק, ויאפשר המשך הדבקה המוני של האוכלוסייה. ככל שנאתר יותר נשאי קורונה ונבודד אותם, נוכל לשחרר יותר מהר את מדינת ישראל מההסגר".