דיווח: גנץ ואשכנזי הסכימו לשבת תחת נתניהו. כחול לבן תתפרק?

מסתמן כי בני גנץ וגבי אשכנזי מסכימים להיכנס לממשלת חירום בראשות נתניהו, ואילו יאיר לפיד ובוגי יעלון עומדים בסירובם. בשל כך, מסתמן כי כחול לבן תתפלג, וחלקה ייכנס לממשלת חירום

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/03/20 18:35 כג באדר התשפ

דיווח: גנץ ואשכנזי הסכימו לשבת תחת נתניהו. כחול לבן תתפרק?
גנץ ונתניהו. בקרוב ביחד?, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

האם נראה ממשלת חירום כבר בימים הקרובים? על פי דיווח הערב (ה') של עמית סגל, יו"ר כחול לבן, בני גנץ, וח"כ גבי אשכנזי, מס' 4 במפלגה, הסכימו באופן עקרוני להיכנס לממשלה בראשות נתניהו, בשל מצב החירום במדינה בעקבות התפשטות הקורונה.

מנגד, חבריהם להנהגת כחול לבן, יאיר לפיד ובוגי יעלון, עומדים בסירובם להיכנס לממשלה תחת נתניהו. בשל כך, על פי הדיווח, מסתמן כי כחול לבן תתפלג, כאשר חלקים ממנה, בראשות גנץ ואשכנזי, ייכנסו לממשלת חירום בראשות נתניהו, והחלק האחר יישאר באופוזיציה.

מנגד, על פי דיווח ב-ynet, ‏בכיר בכחול צבן מציע לקחת בחשבון עוד אופציה: נתניהו עושה תרגיל כדי לפרק את כחול לבן - ואז ייסוג מהקמת ממשלת אחדות. 

מכחול לבן נמסר: "המגעים עם צוות המו"מ של הליכוד הופסקו הערב. היום לא התקיימה פגישה ובניגוד לפרסומים אין שום סיכומים. מה שאנחנו רואים לאורך היום הוא ספינים ציניים בזמן משבר גדול וקשה לאזרחי ישראל. בשבוע הבא הליכוד יקבל כנסת מתפקדת למען אזרחי ישראל".

כזכור, כבר במהלך המו"מ אחרי הבחירות הקודמות, בתקופת החגים, נטה בני גנץ להסכים לשבת תחת נתניהו לתקופה קצובה, ולאחר מכן תתקיים רוטציה והוא יחליף אותו. בליכוד הציעו אז לכחול לבן שנתניהו יכהן חצי שנה בלבד, ולאחר מכן יחליף אותו גנץ. כאמור, גנץ נטה להסכים, אך על פי הדיווחים, חבריו להנהגת כחול לבן שכנעו אותו שנתניהו לא יקיים את חלקו בעסקה, והקמת הממשלה לא יצאה לפועל.

נראה כי כעת, בצל משבר הקורונה, גנץ נוטה להסכים, על אף כתבי האישום נגד נתניהו.