ריבלין שוחח עם הליכוד וכחול לבן: "לא להפוך את הכנסת לבת ערובה"

נשיא המדינה ערך שיחות טלפוניות עם ראשי כחול לבן ועם השר יריב לוין, המוביל את המו"מ הקואליציוני מטעם הליכוד, והפציר בצדדים לקדם את המו"מ הקואליציוני, ובמקביל להתחיל את פעולת הכנסת מהר ככל האפשר

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/03/20 16:13 כג באדר התשפ

ריבלין שוחח עם הליכוד וכחול לבן: "לא להפוך את הכנסת לבת ערובה"
ריבלין בהשבעת הכנסת, בשבוע שעבר, צילום: דוברות הכנסת

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ערך היום (ה'), שיחות טלפוניות עם ראשי כחול לבן ועם השר יריב לוין, המוביל את המו"מ הקואליציוני מטעם הליכוד. בהודעת בית הנשיא נאמר כי הנשיא עודכן בשיחותיו באשר למצבו של המשא ומתן ושמע על הקשיים העקרוניים העומדים על הפרק.

כזכור, במקביל למו"מ הקואליציוני להקמת ממשלת אחדות או ממשלת חירום לאומית, המתקיים בין המפלגות, נעל אמש יו"ר הכנסת אדלשטיין את ישיבת הכנסת, והודיע כי לא יאפשר את הקמת הוועדה המסדרת - ובהשתמע, את הקמת הוועדות בכנסת - עד שלא יגיעו הצדדים להסכמות בנושא החלוקה בוועדה.

בהודעת בית הנשיא נאמר כי הנשיא הפציר בצדדים להמשיך ולהידבר ככל הניתן על מנת להגיע להסכמות והדגיש כי הוא עומד לרשות הצדדים באם יוכל לקדם את השיח. בנוסף, הזהיר הנשיא מפני מצב בו הכנסת הופכת בת ערובה של המו"מ הקואליציוני וביקש משני הצדדים לחתור לכינוסה המיידי ללא קשר לשיח ביניהם. 

"קדמו את השיח בניכם במקביל להבטחת תפקודה התקין והשוטף של הכנסת", הפציר הנשיא בבני שיחו. "פתיחתה חשובה לאזרחי ישראל בתקופת משבר זו עוד יותר מתמיד", הדגיש.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן