בכחול לבן קוראים לעצור מיידית את המשא ומתן מול הליכוד

משבר בדרך לאחדות. בכירי כחול לבן קוראים שלא להתאחד עם הליכוד, על רקע משבר הקורונה ופיזור מליאת הכנסת אמש. "אנחנו לא נוותר - כי אין לנו ארץ אחרת"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 19/03/20 13:59 כג באדר התשפ

בכחול לבן קוראים לעצור מיידית את המשא ומתן מול הליכוד
נתניהו וגנץ. משבר בדרך לאחדות, צילום: פלאש 90, נועם ריבקין, מארק ישראל סלם

משבר בכחול לבן סביב ממשלת אחדות עם הליכוד. בכירי כחול לבן קוראים לעצור מיידית את המשא ומתן מול ראש הממשלה בנימין נתניהו וזאת לאור התנהלות יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, התנהלות שהובילה לשיירת מחאה המונית בכביש 1 ושנבלמה על ידי משטרת ישראל. 

חבר הכנסת בוגי יעלון היה הראשון לתקוף את ראש הממשלה כשאמר "נתניהו נלחם בנגיף הקורונה ובבחירה הדמוקרטית של העם, במקביל. נעשה הכל, כדי שמהקורונה ישראל תחלים, מהדיקטטורה יהיה קשה יותר. אנחנו לא נוותר - כי אין לנו ארץ אחרת". אל יעלון הצטרף גם חבר הכנסת יאיר לפיד שביקש לחזק את מחאת הרכבים מהבוקר. "כבוד לחבר הכנסת מיקי לוי שסייע לשחרר את השיירה הנוסעת להגן על מעט הדמוקרטיה שעוד נותר לנו"

מי שהוסיף לבטא את נזעם הקיים בכחול לבן נגד הליכוד הוא ח"כ עופר שלח שקרא לעצור באופן מיידי את המשא ומתן לממשלת אחדות. המתקפות בכחול לבן מתרחשות במקביל לפגישת צוותי המשא ומתן בין המפלגות כאמור, שדנים בשלל הנושאים העומדים על הפרק, חוץ משאלת הרוטציה בין נתניהו לגנץ. על פי המסתמן כרגע, במידה ואחדות אכן תוכרז, יעלון ולפיד צפויים שלא להיות חלק ממנה. מנגד, גבי אשכנזי עשוי להתמנות לשר הביטחון, וגנץ כשר החוץ וכמממלא מקום רה"מ.

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן