שמולי תוקף את אדלשטיין: דגל שחור מתנוסס מעל הכנסת

חבר הכנסת ממפלגת העבודה תוקף את יו"ר הכנסת, לאחר שזה פיזר אמש את הדיון במליאה, דקות ספורות לאחר שהחל. "ברגע המבחן שלה הכנסת נעלה את שעריה והפנתה את גבה"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 19/03/20 09:12 כג באדר התשפ

שמולי תוקף את אדלשטיין: דגל שחור מתנוסס מעל הכנסת
שמולי. מבקר את אדלשטיין, צילום: תומר נויברג/פלאש 90

חבר הכנסת איציק שמולי (העבודה-גשר-מרצ) מתראיין הבוקר (ה') לכאן 11 ומותח ביקורת חריפה על יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין. כזכור, אמש נעל אדלשטיין דקות את ישיבת הכנסת דקות ספורות לאחר שהחלה ובטרם נבחרו וועדות. "ברגע המבחן שלה הכנסת נעלה את שעריה והפנתה את גבה", מפנה שמולי אצבע מאשימה וטוען, "מאז אתמול יש דגל שחור מעל הכנסת בגלל החלטה מסיבות פוליטיות לסגור אותה".

יו"ר הכנסת היה אמש במוקד המאבק של כחול לבן, המנסה לכונן וועדה מסדרת כדי לממש את יתרון המנדטים שלה ולהחליף את היו"ר, אולם, אדלשטיין בלם את המהלך לאחר שנעל את הישיבה. עם תום הישיבה אדלשטיין מתח ביקורת נוקבת על כחול לבן וטען "כחול לבן ושותפותיה התנהלו באופן שערורייתי. ראשיה סירבו לראות את טובת הציבור שמתמודד עם בעיות קשות שנוצרו כתוצאה מנגיף הקורונה".

מספר שעות מאוחר יותר הורה היועץ המשפטי לכנסת איל ינון לאדלשטיין כי עליו לכונן את הוועדה המסודרת עד לתחילת השבוע הבא נוכח משבר הקורונה. אולם מאוחר יותר הודיע יו"ר הכנסת כי הוא מגביל את הדיונים בכנסת לפורומים מצומצמים שלא יעלו על 10 ח"כים, וייתכן כי בשל כך לכחול לבן לא יהיה רוב בוועדה המסדרת, במידה ותכונן.