עמיר פרץ דורש מאדלשטיין: ערוך הצבעה לבחירת יו"ר כנסת

גוש השמאל נערך להדחתו של יולי אדלשטיין מתפקיד יושב ראש הכנסת. יו"ר העבודה-גשר-מרצ שיגר מכתב לאדלשטיין עם דרישה לבצע הצבעה לבחירת יו"ר כנסת

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/03/20 20:07 יט באדר התשפ

עמיר פרץ דורש מאדלשטיין: ערוך הצבעה לבחירת יו"ר כנסת
עמיר פרץ, צילום: תומר נויברג, פלאש 90

האם יולי אדלשטיין יאלץ לעזוב את תפקיד יו"ר הכנסת? בגוש השמאל מפעילים לחץ להדיח את אדלשטיין מהתפקיד, לאחר שבע שנים בתפקיד. מחר יושבעו חברי הכנסת הנבחרים לכנסת ה-23, ויו"ר מפלגת העבודה עמיר פרץ דורש כי גם תערך הצבעה לבחירת יו"ר כנסת. "אבקש לקבוע בסדר יומה של הכנסת מחר את בחירתו של יו״ר הכנסת ה-23" כתב פרץ לאדלשטיין.


להורדת הקובץ

חבר הכנסת ניצן הורוביץ, יו"ר מרצ דיבר נגד הטוענים כי מנסים להדיח את אדלשטיין באופן אישי: "מה זה 'הדחת אדלשטיין'? אז שיהיה ברור: כל כנסת חדשה בוחרת יו״ר. זה החוק. ואם יש רוב (ויש) לבחירת יו״ר חדש, אז כך יהיה. לא הדחה ולא נעליים. בחירה כחוק. מספיק עם הספין הזה".

אדלשטיין שחושש למהלך שהחל ביוזמת כחול לבן שרוצה להדיחו, הודיע הערב כי לא ייתן יד לדבר. "הזמן לפוליטיקה קטנה נגמר. לא אתן יד למהלך שובר מוסכמות, שמטרתו לאפשר ביצוע מחטפים בבית המחוקקים. צו השעה עבור מדינת ישראל היא ממשלת אחדות רחבה. הצורך בממשלה כזו איננו רק בגלל משבר הקורונה. הוא נולד עוד הרבה לפני התפרצות הנגיף. פעלתי להקמת ממשלה כזו לאחר מערכת הבחירות הראשונה וגם השנייה. ישבתי עם נציגי המפלגות בלשכתי והיינו על סף סיכום. לצערי הפוליטיקה הקטנה ניצחה פעם אחר פעם את השיקולים הלאומיים".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן