אדלשטיין מודיע כי יבלום את ניסיון החלפתו ביו"ר חדש

יו"ר הכנסת הבהיר היום כי לא יתן יד ל"פוליטיקה קטנה" וכי אינו יאפשר החלפתו ביו"ר כנסת חדש. " לא אתן יד למהלך שובר מוסכמות, שמטרתו לאפשר ביצוע מחטפים בבית המחוקקים". מהלך כחול לבן במבוי סתום

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/03/20 18:34 יט באדר התשפ

אדלשטיין מודיע כי יבלום את ניסיון החלפתו ביו"ר חדש
אדלשטיין. בולם את החלפתו, צילום: דוברות הכנסת

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין (ליכוד) בולם את ניסיון החלפתו ביו"ר חדש ומודיע הערב (א') כי לא יתן יד למהלך זה, שנרקם על ידי מפלגת כחול לבן. בדברים שאומר הערב (א') אדלשטיין הוא טוען כי "הזמן לפוליטיקה קטנה נגמר. לא אתן יד למהלך שובר מוסכמות, שמטרתו לאפשר ביצוע מחטפים בבית המחוקקים"

עוד הוסיף אדלשטיין: "צו השעה עבור מדינת ישראל היא ממשלת אחדות רחבה. הצורך בממשלה כזו איננו רק בגלל משבר הקורונה. הוא נולד עוד הרבה לפני התפרצות הנגיף. פעלתי להקמת ממשלה כזו לאחר מערכת הבחירות הראשונה וגם השניה. ישבתי עם נציגי המפלגות בלשכתי והיינו על סף סיכום. לצערי הפוליטיקה הקטנה ניצחה פעם אחר פעם את השיקולים הלאומיים"
 
"היום חשיבותה של ממשלת הסכמה רחבה אינה מוטלת כבר בספק", טוען אדלשטיין, "לדעתי זו שותפות כל שכבות הציבור כמעט, ואני שומע זאת מאין ספור אזרחים מודאגים שמשוחחים עמי בנושא. מהלכים פוליטיים חפוזים, כמו בחירת יו"ר כנסת קבוע והעברת חקיקה שנויה במחלוקת, מטרתם לסתום את הגולל על האפשרות לאחדות שאותה העם רוצה".

חבר הכנסת יאיר לפיד (כחול לבן) הגיב בזעם על דבריו של אדלשטיין: "אם אחרי שבאישון לילה אוחנה ביטל את המשפט של ביבי היה צריך עוד הוכחה שהליכוד השתגע, הגיעה הודעתו של יולי אדלשטיין שמונע באמצעים לא חוקיים את החלפתו.  הודעתו המבישה של אדלשטיין לא תעמוד במבחן משפטי, לא במבחן הציבור וגם לא במבחן ההגינות. זהו ניצול מחפיר של מעמדו. יולי לא יוכל יותר לעולם לטעון שהוא ״ממלכתי״. היום הוא גמר להיות כזה. כל דקה שהכנסת לא מפקחת על הממשלה מהווה מחדל עצום לטיפול במשבר הקורונה ופגיעה אנושה בדמוקרטיה".