הליכוד: גנץ דוהר לממשלת מיעוט ומסרב להיפגש עם נתניהו

בליכוד תוקפים את כחול לבן בעקבות המלצת הרשימה המשותפת - כולל בל"ד - על בני גנץ לראשות הממשלה: "גנץ דוהר לממשלת מיעוט שתלויה בתומכי טרור, ומסרב להיפגש עם ראש הממשלה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/03/20 13:46 יט באדר התשפ

הליכוד: גנץ דוהר לממשלת מיעוט ומסרב להיפגש עם נתניהו
בני גנץ, צילום: פלאש 90, מרים אליסטר

אחרי ההמלצה של הרשימה המשותפת על בני גנץ, בליכוד תוקפים בחריפות את כחול לבן ואת העומד בראשה. בהודעת הליכוד נאמר כי "בזמן שראש הממשלה נתניהו מנהל משבר עולמי ולאומי חסר תקדים בצורה האחראית והשקולה ביותר, גנץ דוהר לממשלת מיעוט שתלויה בבל"ד, היבא יזבק ותומכי טרור וזאת במקום להצטרף לממשלת חירום לאומית שתציל חיים".

בליכוד טוענים כי "כחול לבן שיקרו לבוחרים שלהם במצח נחושה עד לרגע סגירות הקלפיות. הם הבטיחו לא להקים ממשלה בתמיכת הרשימה המשותפת וזה בדיוק מה שהם מנסים לעשות כרגע במהלך ציני שהוא פגיעה אנושה בדמוקרטיה וברצון העם". 

במפלגת השלטון מאשימים את בני גנץ כי הוא מסרב להיפגש עם נתניהו: "מאז יום חמישי גנץ מסרב להגיע לפגישה עם ראש ממשלת ישראל". לדבריהם, "גנץ מסרב לנהל משא ומתן ומסרב להכיר במציאות ובתוצאות הבחירות: הליכוד היא המפלגה הגדולה ביותר בפער משמעותי מכחול לבן ו-2.5 מיליון אזרחים הביעו תמיכה חד משמעית בנתניהו לראשות הממשלה.
הגיע הזמן להתעשת ולגלות מנהיגות ואחריות. זה הזמן לממשלת חירום לאומית שתפעל למען אזרחי ישראל ותדאג להצלת חיים".

נתניהו צוטט בסיום: "חזור מסירובך ומהציניות שאתה נוקט כלפי אזרחי ובוא עכשיו לפגישה איתי ובמקביל נקיים פגישה בין צוותי המו"מ כדי להקים ממשלה. עם ישראל מצפה לזה. חבל על כל רגע".

כזכור, הרשימה המשותפת, כולל חברי בל"ד, המליצה אצל הנשיא ריבלין על בני גנץ לראשות הממשלה. עם זאת, ברשימה המשותפת התנו את תמיכתם בהקמת ממשלת שמאל-מרכז בלבד, ואמרו כי אם תוקם ממשלת אחדות של הליכוד וכחול לבן - הם יתנגדו לה.