הרב מדן והרב פירון מסרו לנשיא עצומה לממשלת אחדות

ראש ישיבת הר עציון ושר החינוך לשעבר הגיעו לבית הנשיא, במהלך התייעצויות הנשיא עם הסיעות השונות, בדרך להטלת המנדט, ומסרו לו עצומה לממשלת אחדות. הרב מדן: "זה לא זמן לריב, זה זמן לשילוב ידיים אמיתי"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 15/03/20 11:54 יט באדר התשפ

הרב מדן והרב פירון מסרו לנשיא עצומה לממשלת אחדות
הרב יעקב מדן, צילום: אריאל הר טוב

ראש ישיבת הר עציון, הרב יעקב מדן, ושר החינוך לשעבר, הרב שי פירון, הגיעו לבית הנשיא הבוקר (א'), במהלך ההתייעצויות של נשיא המדינה עם סיעות הכנסת, בשאלה על מי להטיל את הרכבת הממשלה, ומסרו לו עצומה הקוראת להקמת ממשלת אחדות.

בשיחה עם כתבים לאחר צאתו מבית הנשיא סירב הרב מדן לספר מי עוד חתום על העצומה, אך אמר כי מדובר ב"אנשים שהמשותף הגדול ביניהם הוא שלא היה ביניהם שום מכנה משותף עד היום". 

"זה לא זמן לריב, זה זמן לשלב ידיים - וירטואלית - ולהקים ממשלת אחדות", אמר הרב מדן. "לא רק בגלל הקורונה אלא גם בגלל שנה שלמה של פצעים קשים מקרבות סכינים. וברקע עומדות איראן והחיזבאללה והמשבר הכלכלי שיבוא בעקבות הקורונה. את הדברים האלה אפשר לפתור רק בשילוב ידיים אמיתי".

לדבריו, יש להקים ממשלת אחדות שווה. הוא סירב להתייחס לשאלת האשמה של ראש הממשלה בפלילים, ואמר כי "אני מעדיף לא להתייחס עכשיו לראש הממשלה כאל נאשם בפלילים, גם אם זה נכון. אני מבקש לוותר על הביטוי הזה בשל כבודו".