גנץ מגיב לנתניהו: עושה סיבוב על הגב של אזרחי ישראל

יו"ר כחול לבן הגיב להצעה שפרסם נתניהו לממשלת חירום לחצי שנה: "מי שרוצה אחדות לא דוחה את המשפט שלו ב-1:00 בלילה ולא שולח "מתווה אחדות-חירום" לתקשורת, אלא שולח את צוות המו"מ לפגישה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/03/20 10:57 יט באדר התשפ

גנץ מגיב לנתניהו: עושה סיבוב על הגב של אזרחי ישראל
בני גנץ, צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, הגיב הבוקר (א') להצעה שפרסם ראש הממשלה נתניהו לממשלת חירום למשך חצי שנה, וטען כי נתניהו עושה סיבוב וכי הוא אינו מעוניין באחדות.

"נתניהו, אל תעשה סיבוב על הגב של אזרחי ישראל", כתב גנץ. "מי שרוצה אחדות לא דוחה את המשפט שלו ב-1:00 בלילה ולא שולח "מתווה אחדות-חירום" לתקשורת, אלא שולח את צוות המו"מ לפגישה". 
גנץ הוסיף כי "בשונה ממך, אני אמשיך לגבות כל פעולה נכונה של הממשלה ללא כל שיקול פוליטי. כשתהיה רציני - נדבר".

גם ח"כ גבי אשכנזי, שעל פי דיווחים שונים היה דווקא מהדוחפים לאחדות בתוך הנהגת כחול לבן, תקף את נתניהו: "בימים אלו אנחנו צריכים לנסות למצות כל דרך להקים ממשלה עבור אזרחי ישראל. עם זאת, פניו של נתניהו אינן לאחדות ושותפות אמיתית, וגם לא לממשלת חירום, שכן מו״מ לא יכול להתנהל דרך התקשורת. הנהגת כחול לבן מאוחדת כולה כשהשיקול המנחה אותנו הוא טובתם של אזרחי ישראל בעת הזו".

כזכור, ראש הממשלה פרסם הבוקר את הצעתו לממשלת חירום לאומית לטיפול במשבר הקורונה, למשך חצי שנה. נתניהו פרסם את ההצעה בחשבון הטוויטר שלו: "שבתי והעברתי הבוקר הצעה ליו״ר כחול לבן בני גנץ ולחבריו להצטרף לממשלת חירום לאומית בראשותי. הממשלה תכהן שישה חודשים ותפקידי השרים יחולקו בצורה שיוויונית. ראש הממשלה לא יוכל לפטר שרים מכחול לבן, וכחול לבן לא תוכל להביע אי אמון בראש הממשלה. בגמר התקופה נחזור למצב הקיים היום". 

"לחלופין, אני מוכן לדון גם בהקמת ממשלת אחדות לאומית עם רוטציה על בסיס שיוויוני בזמן ובהרכב. בממשלת אחדות זו אמשיך לכהן בשנתיים הקרובות כרה״מ, ובזמן הזה בני גנץ יכהן כממלא מקום רה״מ עם אותה חלוקת שרים שיוויונית ואותם כללים לממשלה. בעוד שנתיים בני גנץ ייכנס לתפקיד רה״מ והממשלה תכהן 4 שנים.
אני קורא לבני גנץ להיפגש איתי ובמקביל לקיים פגישה בין צוותי המו״מ כדי להקים ממשלה. אני קורא לעמיר פרץ ואביגדור ליברמן לגלות אחריות ולהצטרף לכל ממשלה שנקים.
מדינת ישראל זקוקה לזה. עם ישראל מצפה לזה".