נתניהו הזמין לפגישה, גנץ: "ממשלת חירום - עם כל סיעות הבית"

לאחר שקרא להקמת ממשלת חירום, הזמין ראש הממשלה את יו"ר כחול לבן לפגישה באופן מיידי. גנץ: "מוכנים לדון בהקמת ממשלת חירום לאומית". נשיא המדינה אמר לנתניהו: "לעשות הכל כדי להתמקד במשימות העומדות לפנינו", והוסיף כי הוא מברך על כל יוזמה להקמת ממשלה

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 12/03/20 21:47 טז באדר התשפ

נתניהו הזמין לפגישה, גנץ: "ממשלת חירום - עם כל סיעות הבית"
ריבלין עם נתניהו וגנץ, אחרי הבחירות הקודמות, צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

מגעים רציניים להקמת ממשלת אחדות? ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שוחח הערב (ו') עם נשיא המדינה, ראובן ריבלין, ועדכן אותו כי הזמין את יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, להיפגש עוד הערב במטרה להקים ממשלת חירום לאומית בהקדם. כך מסרה לשכת ראש הממשלה.

כזכור, מוקדם יותר קרא נתניהו להקמת ממשלת חירום לאומית, בצל משבר הקורונה ההולך ומחריף, והוסיף כי זו לא העת למריבות: "להקים עוד הערב ממשלת חירום לאומית, בלי היסוסים. ממשלה לתקופה מוגבלת שיחד תציל חיים של רבבות". אמר נתניהו והוסיף: "נטפל במשבר ונחזור לעסוק בפוליטיקה".

בהמשך הודיע בית הנשיא כי ריבלין אמר לנתניהו שהוא מברך על כל יוזמה שתוביל להקמת ממשלה בהקדם האפשרי והדגיש: "ביתי פתוח בפניכם". עוד אמר הנשיא: "עלינו לעשות הכל כדי להתמקד במשימות העומדות לפנינו". והדגיש כי בית הנשיא יעמוד גם הוא לרשות הצדדים כמקום מפגש ושיח, וכי הוא נכון לסייע בכל שיידרש על מנת להביא להסכמות מהר ככל הניתן למען אזרחי ישראל.

בהמשך שוחח הנשיא גם עם בני גנץ, וחזר באוזניו על תמיכתו בהקמת ממשלה להתמודדות עם המשבר הלאומי בהקדם האפשרי. 
הנשיא שב והבהיר כי ביתו פתוח לרשות הצדדים לקידום השיח וזאת במקביל להליך הדמוקרטי המקובל של ההתייעצויות עם הסיעות, הצפויות להתקיים בתחילת השבוע בבית הנשיא.

בתגובה מסר יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ: "כחול לבן בראשותי גיבתה עד היום ותמשיך לגבות את המאבק המשותף במגפת הקורונה והשפעותיה. כפי שעשינו עד כה, נמשיך לנהוג בממלכתיות ובאחריות למען הציבור.
לאור המצב, נהיה נכונים לדון בהקמת ממשלת חירום לאומית רחבה שתכלול נציגות של כל חלקי הבית. נעשה כל מאמץ בכדי לקדם מהלך זה למען אזרחי ישראל ומדינת ישראל".

בני גנץ. האבטחה סביבו תתוגבר

בני גנץ. יישב תחת נתניהו?צילום: פלאש 90

בליכוד זעמו על הודעת גנץ, בטענה שמדובר בתרגיל, לפיו הוא מוכן לממשלת אחדות ובלבד שהרשימה המשותפת תיכלל בה, דבר שבליכוד כמובן לא מתכוונים להסכים לו. גורמים בליכוד אמרו לחדשות 13 כי "גנץ דיבר עם המשותפת - אך לא הגיב להזמנת נתניהו להיפגש".

בהמשך אמרו גורמים בכחול לבן לערוץ כנסת: "אנחנו שומרים על ה-61 שלנו. גנץ שוחח עם ליברמן, עמיר פרץ והורביץ והעברנו גם מסר לנציגי המשותפת. אם רוצים חירום צריך לפחות להיות בתיאום עם כולם. לא חושב שהם ירצו להיכנס לממשלה אבל לכל הפחות נעמוד בתיאום איתם".