לוין עונה לישראל ביתנו: חזרו בכם מהצהרותיכם נגד נתניהו

חבר הכנסת עונה ליו"ר סיעת ישראל ביתנו, לאחר שזה שיגר לו מספר דרישות כתנאי להצטרפות ישראל ביתנו לממשלה עם נתניהו. בנוסף, מבקש השר מטעם הליכוד כי בטרם ינהלו מגעים, על ישראל ביתנו להמליץ על נתניהו לנשיא

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/03/20 20:39 יד באדר התשפ

לוין עונה לישראל ביתנו: חזרו בכם מהצהרותיכם נגד נתניהו
השר יריב לוין, צילום: הדס פרוש/פלאש 90

השר יריב לוין (ליכוד) מגיב לפנייתו של ח"כ עודד פורר, שביקש להיכנס לממשלה עם נתניהו ומבקש ממנו: הנחה את ליברמן לחזור בו מהצהרותיו נגד ראש הממשלה. כזכור, מוקדם יותר פנה יו"ר סיעת ישראל ביתנו פורר, ללוין והציב בפניו מספר דרישות שבמידה וייענו, ישראל ביתנו תחבור לליכוד לטובת הרכבת ממשלה. 

התנאים אותם הציב פורר: קביעת רף הכנסה מינימאלית לגימלאי בגובה של 70% משכר המינימום, העברת סמכויות להפעלת תחבורה ציבורית ופתיתת עסקים בשבת מהשלטון המרכזי לשלטון המקומי, העברה בקריאה שנייה ושלישית את חוק הגיוס בנוסח שאושר בקריאה ראשונה בכנסת ה 20, חוק למתן אפשרות לנישואים אזרחיים ומתן הרשאות לרבני ערים להקים בתי דין לגיור.

לוין, שקיבל את הדרישות מפורר מגיב לליברמן ואומר: "קיבלתי בהפתעה את מכתבך שבנידון, אשר עניינו כביכול תנאים להקמת ממשלה ולהצטרפות לקואליציה. אני מניח כי פנייתך הייתה מיועדת לחברי הכנסת איימן עודה, אחמד טיבי וחברי הרשימה המשותפת, ונשלחה אליי בטעות"

"ככל שאין מדובר בטעות, הרי שפנייתך מפתיעה ביותר שכן היא עומדת בסתירה מוחלטת להודעות חוזרות ונשנות של יו״ר מפלגתך ח״כ אביגדור ליברמן", ממשיך לוין, "לפיהן הוא מסרב לשבת בממשלה אשר בראשה יעמוד יו״ר הליכוד, ראש הממשלה בנימין נתניהו. זאת, בשעה שיו"ר מפלגתך אף הכריז שראש הממשלה נתניהו "נדרש לצאת לפנסיה".

"על כן, אודה בעד הבהרתך כי מפלגת ישראל ביתנו חוזרת בה מן ההצהרות של ח״כ אביגדור ליברמן, וכי מפלגתכם מעוניינת לשבת בממשלה לאומית בראשותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו" מוסיף חבר הכנסת, "כמו כן, וכפי שידוע לך היטב, על מנת שנוכל לקיים עמכם מו"מ קואליציוני, נדרש כי ראש הממשלה יקבל מנדט מנשיא המדינה להרכבת הממשלה. לאור זאת וככל שפנייתך שבנידון הינה רצינית עניינית וכנה, ועל מנת שניתן יהיה לנהל מו"מ להרכבת ממשלה, אבקש לקבל את התחייבות מפלגתכם להמליץ לנשיא המדינה על ראש הממשלה, ח"כ בנימין נתניהו לשם קבלת המנדט להרכבת הממשלה הבאה"

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן