גנץ נגד האוזר והנדל: "בכחול לבן יש רק עמדה אחת והחלטה אחת - של יו"ר המפלגה"

יו"ר כחול לבן נפגש, בנפרד, עם שני הח"כים המתנגדים לממשלה בתמיכת הרשימה המשותפת. גורמים במפלגה צוטטו אחרי הפגישה כי לא משנה מה תהיה ההחלטה - הסיעה תצביע יחד. גנץ נועד גם עם ליברמן, בתום הפגישה מסר: "סיכמנו על שיתוף פעולה להרכבת ממשלה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/03/20 14:49 יג באדר התשפ

גנץ נגד האוזר והנדל: "בכחול לבן יש רק עמדה אחת והחלטה אחת - של יו"ר המפלגה"
בני גנץ נואם במטה כחול לבן, צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

הניסיונות להקים ממשלה נמשכים. יו"ר כחול לבן, בני גנץ, נפגש לפני הצהריים (ב') עם חברי הכנסת יועז הנדל וצבי האוזר, כל אחד בנפרד, במטרה לנסות לשכנעם לתמוך בממשלה שתיתמך על ידי הרשימה המשותפת. מוקדם יותר דווח כי בכחול לבן הציבו לשניים אולטימטום - תמיכה בממשלה או התפטרות מהכנסת.

בתום הפגישה הגיעו דיווחים שבכירי המפלגה קוראים לשנתיים להתפטר, יו"ר כחול לבן מיהר להוציא הודעת הבהרה: "בכחול לבן יכולות להיות מגוון דעות אבל יש רק עמדה אחת והחלטה אחת- של יו"ר המפלגה. לא של בכירים ולא של מקורבים".

על פי הדיווח של יניר קוזין, גורמים במפלגה מסרו כי השיחה התנהלה ברוגע, וכי "בסופו של דבר כל הסיעה תצביע ביחד תהא ההחלטה אשר תהא", כך נאמר. עם זאת, על פי הדיווח, גם אם הסיעה תחליט לתמוך בממשלה כזו, הנדל והאוזר יצביעו נגד.

במקביל, פורסם בחדשות 13 כי במהלך השיחה בין השניים לבין יו"ר מפלגתם תל"ם, משה יעלון, שהתקיימה אמש בטונים גבוהים, אמר יעלון כי הוא מצפה מהם להתפטר מהכנסת, אם אכן יעמדו בהתנגדותם לממשלה עם הרשימה המשותפת. עוד דווח כי פעילי יש עתיד מפעילים ביממה האחרונה לחץ כבד ומסיבי על הנדל והאוזר, בניסיון להביא לתמיכתם בממשלה עם הרשימה המשותפת.

בני גנץ ואביגדור ליברמן

בני גנץ ואביגדור ליברמןצילום: חשבון הטוויטר של בני גנץ

בהמשך נפגש בני גנץ עם יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן. כזכור, ליברמן עדיין לא הודיע האם בכוונתו לתמוך בממשלה כזו, ועל פי הצהרות הבחירות שלו - הוא צפוי להתנגד לה בתוקף. כך שנכון לעכשיו, הדיון על ממשלה בתמיכת הרשימה המשותפת הוא תיאורטי בלבד.

בתום הפגישה מסר יו"ר כחול לבן: "סיימנו עכשיו פגישה טובה שבה דיברנו על עקרונות היסוד וסיכמנו על שיתוף פעולה להרכבת ממשלה, כדי להוציא את ישראל מהבוץ שהיא נמצאת בו ולמנוע בחירות רביעיות. על הפרטים נדון בהמשך, נסכם עקרונות פעולה משותפים ונמשיך קדימה.

גנץ ממשיך בסבב השיחות שלו עם ראשי המפלגות ושוחח לפני מספר דקות עם יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה, עם יו"ר סיעת הרשימה המשותפת אחמד טיבי ועם יו"ר מפלגת רע"מ, ח"כ מנסור עבאס, אולם לא שוחח עם יו"ר בל"ד. בשיחות, חזר גנץ על כוונתו להקים ממשלה שתשרת את כל אזרחי ישראל,יהודים וערבים, ולפעול בכדי למנוע מערכת בחירות רביעית."