הליכוד דורש חקירה נגד ליברמן: "לבדוק את מעורבותו בפרשת ישראל ביתנו"

במפלגת השלטון דורשים מהיועץ המשפטי מנדלבליט לפתוח בחקירה נגד יו"ר ישראל ביתנו, ולבדוק את מעורבותו בפרשה שבה הואשמו בכירי מפלגתו, וכן לבדוק פרשה נוספת, בה, לטענת הליכוד, היו מעורבים בניו של ליברמן

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/03/20 20:10 ט באדר התשפ

הליכוד דורש חקירה נגד ליברמן: "לבדוק את מעורבותו בפרשת ישראל ביתנו"
אביגדור ליברמן, צילום: צילום מסך

במפלגת הליכוד דורשים הערב (ה') מהיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לפתוח בחקירה פלילית נגד ח"כ אביגדור ליברמן, בשל מעורבותו לכאורה, בפרשת 'ישראל ביתנו', כפי שעולה, לטענת הליכוד, מעדויות שנשמעו במהלך המשפט המתנהל בפרשה, בה הואשמו בכירי מפלגת ישראל ביתנו.

עוד דורשים בליכוד לבדוק, ובמידת הצורך לחקור, את נסיבות פגישתם של שני בניו של ליברמן עם היזם משה ישעיהו במוסקבה, אשר מיד לאחריה, כך טוענים בליכוד, הסיר משרד הביטחון בראשות שר הביטחון דאז אביגדור ליברמן, את התנגדותו משינוי סיווג הקרקע שבבעלותו של מר ישעיהו, משטח המוגדר כשטח אש לשטח שניתן לבנות בו. הליכוד דורש לבדוק לאלתר האם קיים קשר בין הפגישה ובין הסרת ההתנגדות לעיל.

בתגובה לדברים נמסרה מח"כ ליברמן תגובה בה מופיע אימוג'י צוחק.

נזכיר כי הבוקר הודיע ליברמן כי יתמוך בהצעת חוק לפיה מי שהואשם בשוחד לא יוכל לכהן כראש ממשלה. הצעה אותה מקדמים מאז אמש ח"כים בכחול לבן, בעבודה-גשר-מרצ וברשימה המשותפת. תמיכה של ליברמן בהצעה הזו תביא לרוב של 62 ח"כים בכנסת, ותאפשר את העברתה, ולמעשה את סיום שלטונו של נתניהו - אם תוחל רטרואקטיבית, כפי שדורש ליברמן.

מוקדם יותר היום האשים ראש הממשלה נתניהו את ליברמן כי תמיכתו בחוק, וכן כל פעולותיו בשנה האחרונה, המונעות מנתניהו הקמת ממשלה חדשה, מגיעות כתוצאה מלחץ שמופעל עליו לפעול נגד נתניהו, ואם לא - ייחשפו נגדו האשמות בפלילים.

"הליכוד והימין ניצחו את הבחירות בנוקאאוט", כתב נתניהו בהמשך הערב. "גנץ שנכשל בקלפי מנסה עכשיו יחד עם ליברמן לגנוב את החלטת המוני אזרחים בישראל שהעניקו לליכוד בראשותי ניצחון מוחץ. לארדואן יש הרבה מה ללמוד מהם. אפילו באיראן לא נוהגים כך, שם פוסלים מועמדים לפני הבחירות, לא אחרי הבחירות. והרי המוני אזרחים ידעו היטב מהם האשמות הסרק נגדי ובכל זאת הם נתנו לי את המנדט, מנדט מחוזק ומחודש.

"הנה מה שגנץ וליברמן הבטיחו לפני הבחירות - ליברמן הכריז: "אני לא אתמוך בחוק שימנע מח״כ שיש נגדו כתב אישום להקים ממשלה. אנחנו נגד חוקים פרסונליים".
גנץ הכריז 24 שעות לפני הבחירות: "לא נשב עם הרשימה המשותפת ולא נישען עליהם מבחוץ".

"על מי אתם עובדים? אנחנו מיליוני אזרחים בישראל לא ניתן לכם לגנוב את הבחירות".