ישראל ביתנו מקדמת חוקים שימנעו מנתניהו להרכיב ממשלה

מפלגתו של אביגדור ליברמן מצטרפת לכחול לבן ומקדמת שני חוקים שעשויים למנוע מנתניהו להרכיב קואליציה, במידה ויאושרו. החוק הראשון מבקש להגביל כהונת ראש ממשלה לשתי קדנציות, השני - למנוע מנאשם בפלילים האפשרות להרכיב ממשלה

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/03/20 12:52 ט באדר התשפ

ישראל ביתנו מקדמת חוקים שימנעו מנתניהו להרכיב ממשלה
ליברמן. ימנע מנתניהו ממשלה?, צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90

ישראל ביתנו מצטרפת למאמצים למנוע מראש הממשלה בנימין נתניהו להרכיב קואליציה. בישיבת הסיעה שהתקיימה היום (ה') הוחלט לקדם שני חוקים הנוגעים לנתניהו: הראשון, חוק המגביל את כהונת ראש הממשלה לשתי קדנציות והשני - חוק שימנע מחבר כנסת שנגדו עומד כתב אישום להיות מועמד להרכבת הממשלה.

נזכיר, כי אמש החל לצבור תאוצה חוק דומה בהובלת מפלגת כחול לבן. החוק החדש שבמפלגה מבקשים לקדם אמור למנוע משר הנאשם בפלילים את האפשרות להרכיב קואליציה. אולם, חוקים אלו לא יכולים לעבור להצבעה במליאה בטרם תושבע הכנסת, כך שנכון לכרגע מדובר בצעדים ראשוניים בלבד.

במקביל, מי שתקפה מוקדם יותר היום את החוק שבחול לבן מנסים לקדם, היא שרת התרבות מירי רגב שטענה כי מדובר ב"גניבת בחירות וניסיון הפיכה" של יו"ר כחול לבן בני גנץ. עוד הוסיפה רגב ואמרה "בכחול לבן אמרו שהם מתנגדים למתווה הנשיא, אז עכשיו הם יהיו בעד? צריך לגנוז מיד את החוק של טיבי וגנץ. זו פשוט גניבת בחירות והפיכה, זה חוק שמבטל את החלטת הרוב".

ח"כ שלמה גרעי מהליכוד הגיב להחלטת ליברמן: "זו פחדנות לשמה. חוק? פשוט תקימו ממשלה. פחדנים", צייץ קרעי. "הציבור חכם וגוש הימין ישאר מאוחד גם אם תעבירו את החוק הזה ואם תגררו אותנו לבחירות רביעיות, כולכם תשלמו את המחיר".