הרב פרץ מסכם את הבחירות: "עשיתי מהלכים שפגעו בי ציבורית, אך הם נכונים"

יו"ר הבית היהודי פרסם פוסט הוא מסכם את החודשים האחרונים. על החבירה לימינה ונטישת עוצמה יהודית: "הריצה המשותפת הייתה המהלך האחראי והנכון". על תכנית המאה: "נילחם נגד הקמת מדינה פלסטינית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/03/20 10:34 ט באדר התשפ

הרב פרץ מסכם את הבחירות: "עשיתי מהלכים שפגעו בי ציבורית, אך הם נכונים"
הרב פרץ., צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

יו"ר הבית היהודי הרב רפי פרץ, מסכם את תהליך הבחירות, מהניסיונות להרכיב רשימה מאוחדת ועד תוצאות הבחירות. הרב פרץ פותח כבר מנטישת ההסכם עם עוצמה יהודית וריצה משותפת עם הימין החדש והאיחוד הלאומי שיחד הפכו לימינה: "בחודשיים האחרונים שמרנו על הבית של הציונות הדתית למרות כל הניסיונות  לפגוע בו. לקחנו אחריות כדי להציל את גוש הימין".

הרב פרץ מודה: "באופן אישי עשיתי מהלכים שפגעו בי ציבורית, אך כעת מתבררים כנכונים ואחראים. הריצה המשותפת הייתה המהלך האחראי והנכון. יותר מכך, האחדות בינינו השפיעה והגיעה לכל אחד ואחת. שמנו את המחלוקות בצד והבלטנו את המשותף בינינו, שבט הציונות הדתית היה מגוון ומשקף את כל הגוונים שלנו. אני שמח שהצלחנו במשימה החשובה של הליכה משותפת ומאוחדת". 

הרב פרץ מודיע כי הרשימה תישאר מאוחדת בשם האחדות: "זו דרכה של הציונות הדתית, לחבר את השורות, ככה היינו וככה נהיה. את האחדות הזו אנחנו מתכוונים לשמור גם בסיעה משותפת בכנסת וכבר בבוקר לאחר הבחירות קיימנו ישיבת סיעה של ימינה המאוחדת. חברים, האחדות שלנו היא לכתחילה ולא בדיעבד".

https://www.facebook.com/374907306627396/posts/626794241438700?sfns=mo

ישנה גם התייחסות לתכנית המאה, על כלל השלכותיה: "הבחירות הללו היו קריטיות לעתיד של כולנו. הן עסקו לא רק בשאלה איך תראה הממשלה בארבע השנים הבאות אלא מה יהיה מקומה של הציונות הדתית במדינת ישראל, האם נמשיך בהנהגת המדינה, האם נוכל להילחם נגד הקמת מדינה פלסטינית האם נוכל להמשיך לשמור על הזהות היהודית על תורת ישראל וארץ ישראל". 

לאחר התוצאות, הרב פרץ הוא נציגה היחידי של מפלגת הבית היהודי בתוך ימינה, והשותפה הקרובה ביותר במפלגה שלא נכנסה היא שרה ב"ק שלא נכנסה: "אני רוצה להודות באופן אישי לשרה ב"ק על ההתגייסות והנכונות. שרה הגיעה אלינו בשעת משבר, נקראה לדגל והתגייסה למערכה בכל הכוח. פגשתי בזמן הזה שותפה אמיתית".