מוטי יוגב נגד הבית היהודי: "הייתה התנהלות של חוסר יושרה"

אחרי שבע שנים בכנסת, מוטי יוגב נותר בחוץ. כעת הוא מגיב בכעס נגד ראש הבית היהודי: "אין לו זכות מוסרית לעמוד בראש". נגד הבית היהודי בפרט ונגד ימינה ככלל: "ימינה זו המפלגה היחידה בגוש הימין שהאמון הציבורי בה ירד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/03/20 09:38 ט באדר התשפ

מוטי יוגב נגד הבית היהודי: "הייתה התנהלות של חוסר יושרה"
מוטי יוגב. מגיב בכעס, צילום: Gili Yaari/Flash90

חבר הכנסת מוטי יוגב, עומד להיפרד בעוד מספר ימים מכיסאו בכנסת ישראל, לאחר שבע שנים בתפקיד. יוגב שלאחר החיבור בין הבית היהודי לימין החדש והקמת ימינה, נדחק למקום ה-11 והלא ראלי. כעת לאחר תוצאות הבחירות הוא נותר בחוץ, ומפרסם פוסט בו הוא מביע את כעסו על המצב הנוכחי. יוגב נותן ביקורת קשה נגד הבית היהודי והעומד בראש, הרב רפי פרץ, על הניתוק מעוצמה יהודית ועל ימינה בכלל.

"ככלל, תוצאות הבחירות מותירות את חוסר הבהירות בדבר האפשרות להרכבת ממשלה על כנו, כפי שהיה בשתי מערכות הבחירות הקודמות. חושב שצריך להקים ממשלה תוך חתירה למרב האחדות שניתן, ללא החרמות של אף אחד מהצדדים". ומרמז על הבחירה שלא להוסיף את עוצמה יהודית לרשימה. נגד ימינה אמר: "הייצוג הפוליטי של הציונות הדתית סבל מירידה באמון הציבור. ימינה זו המפלגה היחידה בגוש הימין שהאמון הציבורי בה ירד : אובדן של חצי אחוז, ירידה של כ-20 אלף קולות".

יוגב עובר למתקפה נגד מפלגתו הבית היהודי, ועל השיבוץ הנמוך שקיבל: "במפלגת הבית היהודי הייתה התנהלות של חוסר יושרה וגנבת דעת ציבור הבוחרים בשיבוץ הרשימה". יוגב בעקבות כך דורש מהרב פרץ להתפטר מתפקידו: "זה מעשה שלא משאיר זכות מוסרית, ערכית וציבורית, גם לא אמון אלקטוראלי, לעומד בראש הבית היהודי להמשיך בתפקידו".

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=3533621240043630&id=364478330291286

יוגב חוזר לדבר על האיחוד ימינה: "בכדי לבנות ולחזק את הכוח הפוליטי של הציונות הדתית, נידרש במקום יותר ימינה , להבליט יותר ערכי אמונה - יותר ערכים ציונים - דתיים. במקום יותר ימינה - יותר עם הפנים לחברה בסוגיות חברתיות. במקום יותר ימינה, פשוט יותר ישר. במקום ריבוי מפלגות, נידרש לאחד את הכוחות למפלגה  ציונית-דתית אחת". ומסכם שוב על השיבוץ הנמוך בו היה שנעשה ללא פריימריז: "במקום מעשה נבלה של גנבת הדעת הציבורית ושיבוץ רשימה ללא שיתוף הציבור או במועצות מסדרות, נדרש לקיים מפקד אמין, שקוף, גדול ורחב ולשתף את הציבור בבחירת נבחריו לכנסת".