הספירה נמשכת: 58 מנדטים לימין. התוצאות - הערב

בוועדת הבחירות המרכזית קרובה לסיומה ספירת קולות המעטפות הכפולות, ולאחר ספירת 99% מכלל הקולות - הליכוד עם 36, כחול לבן עם 33, ש"ס עם 9 וימינה עם 6. במצב הזה, גוש הימין עם 58 מנדטים

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 04/03/20 07:42 ח באדר התשפ

הספירה נמשכת: 58 מנדטים לימין. התוצאות - הערב
ספירת הקולות בוועדת הבחירות, הלילה, צילום: ג'וש ארונסון

כיממה וחצי אחרי סגירת הקלפיות, וספירת הקולות נמשכת. במטה ועדת הבחירות המרכזית בשהם החלו הלילה (ד') לספור את קולות המעטפות הכפולות - החיילים, הדיפלומטים, האסירים, בעלי המוגבלויות ועוד. מדובר בכ-340 אלף קולות, שעשויים לשנות את תמונת המנדטים במנדט אחד או שניים לכאן או לכאן.

נכון לשעות הבוקר, לאחר ספירת 99% מכלל הקולות, השינויים במפת המנדטים הם מינוריים. על פי הספירה, גוש הימין עומד על 58 מנדטים, כשהליכוד בראש עם 36, ש"ס עם 9, יהדות התורה עם 7 וימינה עם שישה מנדטים בלבד. 

מנגד, כחול לבן עלתה ל-33 מנדטים, על חשבון הליכוד בספירת המעטפות הכפולות, הרשימה המשותפת עם 15, ירידה במנדט מקולות המעטפות הכפולות, העבודה-גשר-מרצ עם שבעה וכך גם ישראל ביתנו.

סופרים קולות

סופרים קולותצילום: ג'וש ארונסון

תמונת הגושים נכון להבוקר: ימין-חרדים עם 58, מרכז-שמאל-ליברמן עם 47 והמשותפת עם 15. נכון לעכשיו, לא נראה שנתניהו יצליח להגיע ל-61, ואף לא ל-60.

יש לציין כי מספר המעטפות הכפולות גדל משמעותית בבחירות הללו, וההערכה היא כי אזרחים רבים לא טרחו לחזור לבתיהם כדי להצביע בקלפיות בהן הם רשומים, אלא השתמשו בקלפיות לבעלי מוגבלויות, בהן ניתן לחתום על הצהרה ולהצביע בכל מקום בארץ.

בשעות הבוקר צפויה להסתיים ספירת הקולות, ויתחילו הבדיקות אותן עורכים בוועדת הבחירות, במטרה לוודא כי לא נפלו תקלות - בשוגג או במזיד - במהלך הספירה, כחלק מהמסקנות שעלו ממערכות הבחירות האחרונות. בשעות הצהריים צפויה להתחיל ספירת קולות הקלפיות של מבודדי הקורונה, כשמדובר בכחמשת אלפים כאלה, ובשעות הערב צפויות להתפרסם תוצאות האמת.