קלפיות הקורונה נסגרו: 4,073 בחרו נציגיהם לכנסת

לאחר תלונות על עומסים כבדים, קלפיות הקורונה ננעלו לאחר שאלפי שוהים בבידוד הגיעו לממש את זכות הצבעתם. הקלפיות נשארו פתוחות שעתיים מעבר לזמן המקורי וזאת בשל העומס הגדול בתורים

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 02/03/20 16:40 ו באדר התשפ

קלפיות הקורונה נסגרו: 4,073 בחרו נציגיהם לכנסת
ארכיון, צילום: פלאש 90

ממגן דוד אדום נמסר לפני דקות אחדות על שיעור המצביעים בקלפיות הקורונה: על פי הנתונים, 4,073 מבעלי זכות ההצבעה השוהים בבידוד עקב החשש כי נדבקו בנגיף המסוכן, הגיעו לקלפיות הייעודיות ומימשו את זכות הצבעתם. נזכיר, כי בוועדת הבחירות הוחלט להאריך את שעות פעילות קלפיות אלו בשעתיים נוספות, זאת לאור העומסים הכבדים שדווחו

ועדת הבחירות המרכזית לכנסת החליטה להאריך את זמן ההצבעה בקלפיות הייעודיות לשוהים בבידוד עקב נגיף הקורונה. על פי ההחלטה , זמן ההצבעה הוארך ויסתיים בשעה 19:00 בערב, במקום בשעה 17:00. בנוסף החליטו חברי הוועדה להקים שתי קלפיות נוספות עבור השוהים בבידוד: בתל אביב וכפר סבא. 

נכון לשעה 18:30 הצביעו ב"קלפיות הקורונה" 3,961 איש על פי נתוני מד"א,כאשר נותרה רבע שעה לסגירת קלפיות אלו. החלטת ועידת הבחירות מגיעות לאור העמוס הרב הנוצר בקלפיות אלו והתלונות החוזרות ונשנות על תורים עמוסים לעייפה.

בתוך כך, אחוזי הצבעה מרשימים נרשמו ברחבי הארץ. נכון לשעה 18:00, על פי בדיקת ועדת הבחירות, 56.3% מבעלי זכות ההצבעה שלשלו את הפתק לקלפי, ומדובר בעליה של מספר אחוזים לעומת אחוזי ההצבעה בבחירות הקודמות. בהמשך הערב יחלו לזרום המדגמים מן הקלפיות השונות, כאשר עמוק אל תוך הלילה, בנימין נתניהו או בני גנץ יעלו מאושרים לאחר ניצחון דרמטי מול פעילי מפלגותיהם.